News:

No significant change

Main Menu

Massa axlar blir det

Started by ft, February 10, 2004, 16:37:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Låter lovande SH...

Hur mycket skall du ha för att bränna 1 eller 2 till mig för test? Har ingen pejl på vad just den PIC'en kostar i stycktal men det går ju att kolla upp eller så kan jag själv fixa kretsarna och skicka dem till dig.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Jag kan kika runt efter var de finns att få tag i billigt. Annars kanske man kan få till lite NOSIG sammarbete. Den som bor nära lämplig butik handlar och skickar hit, jag programmerar (helt utan förtjänst naturligtvis) och skickar vidare.
Mvh  - Stefan -

KeyCat

OK... Vet inte hur många andra som är intresserade men hade vi blivit så pass många så vi kan köpa ett helt rör vore det kanske idé med samköp....

Ni som är intresserade kan väl hojta i denna tråd.  Själv är jag intresserad av minst två och säkert fler om det funkar bra och de går att "parallellkoppla".

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Prova nu igen ctrl, var fel i länken....

Du har uppfattat prylen helt rätt men den är inte färdigbyggd utan kräver att du har tillgång till några enkla handverktyg (lödpenna etc.)  + ytterligare några komponenter (resonator, pottar, switchar, några motstånd etc.) för att få ihop det.

Absolut inget svårt men har man inte verktygen så kan det ju vara värre :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

KeyCat

Gissar att controllern kostar nånstans mellan 50-75 SEK beroende på antal och var man köper det. De andra komponenter bör man kunna skrapa ihopa för 25-100 SEK lite beroende på vad för potentiometrar och switchar man väljer.

Om det funkar som påstås får man en billig controller med 5 x analoga axlar och
12-16 switchar som (bör?) funka perfekt med tex LOMAC, IL2FB och kommande Falcon 4 BMS och som man kan använda parallelt med sina HOTAS.

/Christer (a.k.a KeyCat)

SledgeHammer

Ni som vill ha billiga PICar kan ju registrera er hos MicroChip och beställa samples därifrån helt gratis. Man kan beställa 3st av varje sort och max 5st sorter.

Om någon som beställer 745or råkar ta med någon annan kul PIC så blir jag ju inte helt ledsen, men helst 16-serien isf och gärna med FLASHminne =)
Mvh  - Stefan -

Obizzz

doc hade ju en sån här på lanet men Obizzz vill också ha! vad ska jag göra? ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

SledgeHammer

En såndär enkelvariant? Registrera dig på microchip.com och beställ kretsarna som samples så programmerar jag dem åt dig (den om du nu envisas med att bara beställa en =) ) och så bygger du ihop saker och ting på ett experimentkort.

KeyCat: Har du monterat och testat än?
Mvh  - Stefan -