News:

No significant change

Main Menu

ny tid för ofp?

Started by solid1, February 02, 2004, 20:58:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

solid1

QuoteNågot minne är trasigt så om jag färdas med fordon i opf leder det väldigt ofta till minnesfel
(ickx)
har du hittat felet? för ja har antagligen samma problem. Men ja tror inte nåt e sönder? ja tror att ja har brist på minne eller HD utrymme. Men säg till om du hittar problemet.. vore jätte tacksam för det:)
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

Ickx

Man kan kolla med Memtest86, dock har jag ingen diskettenhet så jag kan inte.

Anledningen till att jag är ganska säker på att det är just ett felaktigt minne är att det i princip bara händer i opf när man rör sig i fordon samt i vissa flygspel. Det käns som att stor teräng är bidragande och mycket teräng bör leda till en hel del minnesanvändning. Dessutom får jag nästan alltid samma fel om jag kopierar större filer i 100 Mbit över nätverk. Det uppkommer även på 10 Mbit-nät men betydligt mer sällan.

Dubble0zero

Hmm, det där med out of memory har jag också fått, men det var när jag ställde upp mängden minne som OFP skulla ha...

För övrigt så har jag läst på det officiella forumet att det har uppkommit hos många, men bara när de använder vissa addons, lösningen som jag har läst är att ha ett "-nomap" commando i genvägen...
Hoppas att det hjälper...
Fast uppträdde det när du höll på med andra saker också så kanske det har nått att göra med nått annat i datorn..Ã,´

...000... =)