News:

No significant change

Main Menu

Bra jetstidssim för n00b?

Started by TrakDah, January 30, 2004, 17:58:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TrakDah

Tja

Jag har en polare som just fått upp ögånen på simmar, och jag funderar på vilken sim man ska be honom leka med så här alldeles i början?

Tror inte det är vare sig F4 eller LO trots dess "newbie"-inställningar.

Nån som har några bra idéer kring denna fråga?

/TD

Assassin

Japp, F-22 Total Air War från DID. Excellent sim att få in folk i flightsim världen.

Sen när han tuggat det ett tag så fixar du ett LAN på 2 pers i Falcon 4. Guidar honom igenom cockpiten lite på startbanan innan ni tar en free flight tur över korea och visar hur man skickar iväg lite missiler å sånt. Falcon 4 i sig (dvs flyga F-16'n) är inte så svårt att lära sig faktiskt, bara taktiken som kommer efter att man lärt sig ratta planet som är den höga tröskeln. Så lite egengjorda TE's med t.ex lätta MiG flygplan som han kan öva sig på att skjuta ner bör få honom helt fast efter ett tag. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Babianen

Nog måste väll LockOn med alla dess möjligheter till mer eller mindre arkadinställningar vara rätt nybörjarvänligt? Finns ju många olika kärror att ratta också.

Andreas

Men man ska väl ha en rejäl burk för att uppleva det till fullo...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Babianen

Nej... inte direkt... Det flyter på bra med min 1,6 Ghz AMD med 512mb gamla slöa pc-133 minnen och ett åldrande GF4 Ti4200 kort. Jag har 17 - 100+ fps beroende på situation... ligger ganska stadigt runt 30 fps... och då har jag ögongodis som heatblur och sådant påslaget.

Här finns en bra samling med åtgärder för att snabba upp spelet ORDENTLIGT:

Länk till tråd på UBIs forum

Phlerp

SFP1 är ju ganska soft om man inte vill hålla på alltför mycket med så mycket med att lära sig systemen. Och även om man kan klara sig med en inte alltför häftig burk om man kör Lomac så tror jag att SFP1 är till och med ännu mer förlåtande. Fast är han mer intresserad av häftiga futuristika kärror så kanske det inte är rätt simulator.

Edit: ett bra argument för SFP1 måste ju vara priset. Det är ju inte direkt någon stor investering ;)

Obizzz

Jane's USAF var ganska trevlig för nybörjare och det spel som fick mig att ta steget från propsims och vidare till jets kanske är lite gammal nu dock. Strike Fighters är ju ett annat alternativ billigt dessutom.
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Jag får nog hålla med Obizzz. USAF är helt rätt om man vill börja lite lättare. Har bra träningsuppdrag med en "andrepilot" som snackar en genom svårigheterna. Dessutom får man ju flyga Raptorn. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names