Dokument Utifrån: Bombad av de egna

Started by Obizzz, January 09, 2004, 12:53:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

Special forces medic snubbarna var ju rätt duktiga också, istället för att få panik så började dom direkt plåstra om folk, tufft jobb, downrange ett halvår i taget. Ett under att dom kan hålla ihop familjer.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Jag vet. Det är därför som de håller på och tar fram F-22 och JSF. För att göra saker billigare...

Men diskussionen gick ju ut på att för attack så skulle F/A-18 ersätta Intrudern (öh, saknas det inte nåt ton last..?) och jaktmässigt skulle det ersätta F-14 (förutom på riktig långdistans då, svårt att konkurera med 6m AIM-54 robot). Sen fick någon en idé och Bombcat föddes. Kanske behålla F-14 ett tag till då? =)
Mvh  - Stefan -

Andreas

Mycket är politik tror jag. Att hålla igång flyg-/vapenindustrin etc
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Lupson

Mycket bra dokumentär!

Hade f.ö. inte en blekaste aning att F-14 överhuvudtaget kunde bestyckas med annat än jaktrobot...förmodligen för att man inte kunde göra det i Harpoon.... :)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

Jag var ungefär lika ovetande som Lupson det var därför jag frågade :)

Har F-14 markradar?
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Andreas

QuoteOriginally posted by ctrl

Projektet att använda F-14 som attackplan, är så vitt jag vet numera nedlagt.

Men flög inte F-14 attackuppdrag i Operation Anaconda? Eller menar du som renodlat attackplan, ala Bombcat?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

SledgeHammer

Bara D-modellen. APG-71 har marklägen. Den gamla (men synnerligen kraftiga) AWG-9 radarn i A och B modellerna har inget markläge.

Sen håller de som bäst på att uppgradera A/B modellerna så att de får en LANTIRN pod. Då kan de belysa åt sig själva när de fäller laserriktade bomber.
Mvh  - Stefan -

SledgeHammer

ctrl, de håller ju på med uppgradering i två steg på A/B modellerna just för att de ska kunna ta med en LANTIRN så jag tror inte det är nedlagt.
Mvh  - Stefan -