News:

No significant change

Main Menu

antialiasing?

Started by Assassin, January 01, 2004, 10:30:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

(Besserwisservarning på mig)

9500 Pro har faktiskt samtliga 8 pipelines aktiverade från fabrik. Däremot har 9500 Pro till skillnad från 9700+ bara 128 bitars minnesbuss. Tyvärr är 9500 Pro-korten extremt ovanliga nuförtiden så min rekommendation är nog likt Triton att tjacka ett 9700 (Pro) i första hand, annars ett ATI 9600 Pro. 9600 Pro har tyvärr bara 4 pipelines, men kompenserar i viss mån detta med en fräschare GPU (R350) och klart högre klockhastigheter.

Av de tester jag läst så vinner nästan alltid 9500 Pro över 9600 Pro i äldre spel, medan i nya spel som använder mycket shaders (DX9 grejer) så är 9600 Pro lite vassare. Men 9700 spöar bägge två any day!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Triton

Inge fel i att va besserwisser när man har rätt. ;) :D
Triton
Tactical Engagement Center

Assassin

Jaha... nytt grafik kort? Ah då får det vara.. uppgraderar hellre min A1200 först.. ;)
Tackar för svar dock. :)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Triton

Kör 1600x1200 upplösning om du kan, då kan du klara dig utan FSAA. :)
Jag kör föralldel både och men det är overkill egentligen.
Triton
Tactical Engagement Center

Lupson

Jag körde in BMS 1.03 + NOSIG_SP3 + FF2 igår. Ställde in 1024*768 + 4x FSAA & 8x Anisotropisk Filtrering. Det är jättesnyggt och flyter hur fint som helst, men tyvärr är fonterna i cockpit fortfarande på gränsen till oläsbara. Vet någon någon (hehe) "workaround"?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Nej, det har jag missat. Skall undersökas! Thx!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Det funkade! Nu är fonterna nästan perfekta! FSAA:n ger fortfarande vissa "artifacts" såsom lila kanter runt en del 3D-objekt, men det kan jag leva med.

Däremot så är åskan ett problem. Varje gång en blixt går av i spelet hackar det till rejält, ungefär som klassiska gamla pre-SP1 stuttern, fast värre. Igår satte jag min 39:a i backen då en femsekunders paus samtidigt som jag var hårt ansatt av ett knippe 21:or och Lv på låg höjd. Mycket störande.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X