Utprovning av ny server (OFP och TS 2)

Started by JStar, December 08, 2003, 10:29:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JStar

Min Linux-maskin är nu igång med en TS 2-server och en OFP-server på IP nummer 217.210.1.249.

Saken är den att jag har noll koll på hur man konfigurerar OFP-servrar. Jag tror exempelvis inte att någon av mod-foldrarna är aktiva just nu. Tips mottages mycket tacksamt.

EDITED: Password och admin-login för OFP-servern samt password för TS2-servern är samma som för Nosig's TS2 server. Testa lite och kommentera sedan är ni vänliga.

/J

JStar

Tester har fallit väl ut. Det har funkat fint och med låg ping för alla deltagare.

EDITED: Versionen är 1.94 och installerade mods är: Explosion, BAS inkl. Tonal Island (ej patchad än), Swedish Forces 3.0, Sebnam.

Jag ämnar låta denna server stå igång permanent. Mer info följer senare.

/J

Roger_G

Låter skit bra :D  nu är det bara folket som saknas :-OO  men vi får la ta och spela under julen för då är la folket lediga och kan spela OFP
Ses    

MVH :Roger

Dubble0zero

Trevligt trevligt...

På tal om under julen när alla är lediga, kan vi inte testa att köra nått CTI om vi får ihop lite folk... :)
...000... =)

GoLo

Roger_G

Cti = två lag mot varandra som krigar  man får pengar genom att ta över områden
men pengar kan man köpa olika saker fordon vapen    Det tror jag cti är har jag fel ???:-/

Dubble0zero

Ja, det är en rätt så bra beskrivning, det är som ett RTS som en i laget styr, han kan bygga en bas, och göra gubbar...
Sen är det de andras uppgift att ta över städer som man får pengar av, med dessa pengar kan man köpa fordon och en trupp... Sen så går det hela ut på att slå ut det andra lagets "huvud fordon" eller vad man nu ska kalla det (town center i AOE, fast den är flyttbar)...

Som ett RTS, fast man kan vara med och skjuta själv... ;)
...000... =)