News:

No significant change

Main Menu

Manualen!

Started by KeyCat, December 04, 2003, 10:45:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Har egentligen inget problem med manualer i PDF-format men manualen till LOMAC är undermålig och får definitivt IG av mig på grund av följande...

1. En idiotisk blå bakgrund som gör det svårare att läsa och dessutom mer kostsamt att skriva ut om man nu vill det.

2. Bilderna i manualen har så dålig upplösning att det knappt går att urskilja vad det står.

3. Om man nu beslutar sig för att göra en PDF-manual varför inte göra den i ett "skrivarvänligt" format (varje sida i A4 eller US Letter storlek!)?

4. Verkar också som att manualen saknar väsentlig information om hur olika procedurer genomförs i de olika kärrorna...

Om det nu är ont om plats på CD'n så varför inte en länk till en högupplöst och skrivarvänlig version av manualen? Jag har förstått att det finns en bättre/utförligare 3:e parts manual att köpa men måste säga att detta bör följa med produkten!

Har i nuläget för lite tid bakom spakarna för att tycka till om själva simulatorn men gillar det lilla jag sett hitintills även om vissa av buggarna är irriterande (tänker då bland annat på padlock buggen). Det är helt klart att det behövs en/flera patch/ar för att fixa det som är trasigt men med tanke på ED's historik så är jag åtminstone förhoppningsfull att så kommer att ske.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Det kommer en högupplöst manual

Jag vet inget konkret om manualens historia, men för mig känns det mkt som att de tänkt ha med den tryckt men sen ångrade sig å då la med den PDF som fans för granskning bara. Mycket illa skött! :-(


Manualen är ett skämt. Både till innehåll, form och koncept!

/TD

khalifa330

TD, menar du att det kommer en högupplöst manual från UBISOFT eller är det denna som du menar?

http://www.lomac-manual.com/index.html

men manualen (pdfÃ,´en på CDÃ,´n) var bara en introduktion som ni säger.

SU-27 delen som var ett rent urklipp från den gamla Flanker manualen.

Är det fler här som har beställt extra manualen från Níc Cole?

Den var ganska dyr men jag tror den är värd pengarna om man jämför med den som finns med på cdÃ,´n.

Fly Low, Hit Hard!

Fly Low, Hit Hard!

Swebeast

Ja, jag har köpt den och får väl säga att det är en betydligt bättre manual än den som följer med till spelet :-OO. Går tyvärr åt en drumlans massa färg för att skriva ut den dock (ville inte köpa den inbundna...då skulle jag få vänta längre...och det har jag gjort tillräckligt länge redan :D).

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

TrakDah

Den som redan medföljer i spelet som PDF kommer att släppas  gratis) i högupplöst PDF av Ubi.

/TD

khalifa330

TD,

AHA då sjönner jej.:)

Swebeast,

Nic Cole har alltså släppt den elektroniska varianten, det var som sjutton.

Då undrar jag om den detaljerade tutorialen i NicÃ,´s manual även omfattar flygplanen
från det Sovjetiska Rådsrepublikernas Union?

Det var anledningen till att jag beställde den,
om jag skulle vilja läsa om hur man opererar "Den Store S*t*n i VästÃ,´s" flygplan :D då kan jag lika gärna ta och gräva fram min gamla Falcon 4 manual som jag har i hyllan istället.

Fly Low, Hit Hard!
Fly Low, Hit Hard!

KeyCat

#6
Bra att det åtminstone kommer en högupplöst version! De kunde lika gärna struntat i bilder och diagram i den som medföljer eftersom de är totalt oanvändbara pga av den usla upplösningen.

Efter att ha plöjt igenom större delen av den sk manualen kan jag bara konstatera att den saknar mycket och är uselt upplagd ur pedagogisk synvinkel. På sina ställen är den rent ut sagt motsägelsefull och refererar till saker som inte ens finns (tex A/G radar i Su-27/33??).

Nåja, tids nog lär jag mig nog att hantera MIG-29:an men en bättre manual hade ju definitivt underlättat. Det jag inte får ihop är att LOMAC också vänder sig till nybörjare men UBI/ED gör det definitivt inte enkelt för dem även om de vill lära sig de olika systemen :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<