News:

No significant change

Main Menu

BMS-0.98 med vol MOLN!!

Started by Maverix, November 17, 2003, 07:41:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Maverix

Jag ska se om det är likadant hos mig

Maverix

Maverix

Själv har jag inga Mirage jag kan välja så jag kan inte testa.

Maverix

Clark

TEn Eurowars kräver FF2, och jag antar att Mav inte har det installerat, eller?

Texturerna i FF2 är väl 512x512 och inte 256x256 som i SP3, det kan ju vara en del av problemet. Bättre att fråga på Frugals, fler verkar ha problem med senaste BMS och FF2.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Maverix

Stämmer, jag kör inte med FF2.

Maverix

griffin

Jag gjorde en nyinstall av F4+FF2+BMS och det gick ganska bra tills jag började hysta in cockpits och lite annat junk, nu startar inte uppdragen utan låsning. Oh well, jag är väl helt enkelt sämst på att installera Falon :D
snappahead

weezer

Det är av yttersta vikt att lägga in alla "add-ons" (skins, cockpits, HiTiles, 3d-mods, etc) FÖRE BMS..
Själv åker jag för tillfället FF2 BMS99 HELT utan problem....
Har läst på de flesta forum om problem med Ljud, grafik, UI, mm....men det ser ut som de flesta problem är rena handhavandefel..mao installations / Konfigurations misstag från anv.
Exvis...KOLLA SETTINGS...BMS 99 har en tendens att första 3 gångerna den startas..trilla tillbaka till ex.vis Simpel Avionics etc.
Vad anbelangar ljudet, kan man kolla BMS config editor, att BÅDE 3d-sound och old sound är checkade, samt att man bockar för default värdena på de olika doppler valen.

Textur problemet upplever jag varje gång jag gör en nyinstallation av BMS...Lösning för mig: Efter installation och DDS Komprimering/Synkronisering...Checka om ALLT i Graphics advanced, starta om falcon och TJOSAN!! inga som helst problem.

Det jag personligen gillar mest med BMS är GPS koordinaterna för targeting...och stabiliteten...borta är de dagar när man måste starta om falcon efter 4 kampanj missions....Flög ikväll oavbrutet från klockan 20:30 till NU...05:22..(JA, jag har ett liv, men kunde inte sluta,,det blev bara för skoj!!) Inte Ett enda stutter, CTD, Comms problem eller nåt annat att störa sig på...Till och med AI'n taxar ut för TO efter Rampstart...(tidigare kinde det ta ett par minuter Efter TO innan de behagade börja taxa ens...).

Hoppas detta varit till nån hjälp.

Fridens Raketer,
Weezer
HOTAB - Hands On Throttle And Beer