News:

No significant change

Main Menu

Tjoho. Svenska forumet

Started by SKULLS_Ven, April 05, 2002, 15:24:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Wasp_EAF331

Jag tycker att man tappar lite av tjusningen med detta spel om man kör utan cockpitt. Om man kör med padlock utan cockpitt så förstår jag att det är svårt! Med den på så får man ju mera referenser.
Sen vad gäller för eller emot padlock så tycker jag att padlock simulerar hur man skulle följa en fi i en riktig situation. Sen har den vissa fel och brister men vi får väl hoppas att dessa blir fixade.

Tycker bara att det är synd att  padlock inte är godgänt för full real !!

 


[KFD]Killahead

Jag kör inte med padlock om jag har cockpit off......man har ju "nintendopilarna" att förlita sig på. Men det blir rörigt om man hamnar i en klunga med 10 pers i...pilarna bara snurrar o man vet varken upp eller ner till slut.

Vad rekomenderar du för avstånd Radek? Jag skjuter aldrig innan jag kommer ner under 0.25.....helst vill jag under 0.15, då tar 30mm kanonen mycket bra....ett skott kan räcka.

Wasp, jag vet inte om man verkligen tappar tjusningen av att köra med cockpit off. Jag är nog inte tillräckligt hard core för att tycka det, visst, en hel del realism tappar man, det kan jag hålla med om. Men det skulle vara kul att bli bra med cockpit på oxå, men det är en stor omställning.

Givetvis har man limited ammo, det är ju inget snack.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Wasp_EAF331

Re killahead.

Den är inte så stor som du tror ;)  Det är en härlig känsla när man vant sig, och att man vet att alla andra kör likadant.

Träna på lätta mål till en början, sedan trappar man sakta upp svårighetsgraden och i ett naffs så är du också en hardcore(även om jag inte kallar mig det själv)...

Kan inte med alla blå och röda pilar liknar mest ett tvspel i mina ögon samt att det går att skjuta i alla omöjliga situiationer.. Låt det ta tid att får ner dom, ger en en större känsla när man väl lyckas :D  

[KFD]Killahead

Wasp:
Du har nog rätt. Jag tror nog iaf att omställningen är ganska stor, jag är ju van vid att vara uppe i typ 2000p efter 3-4 timmar i luften ([KFD]Garion brukar ha 3-4000p i det  läget), man får jobbet gjort lite snabbare utan cockpit. Jag har provat med cockpit on ett par gånger men gett upp.

Men om man kör nånstans där man måste ha cockpit on så är det ju lika för alla.....hmmm.....tål att tänkas på. Klart att man vill bli bra med full realism. Ska nog träna i veckan, o kanske prova online i helgen...beror på vad Garion har för teorier oxå iofs.....

Trevligt med civilicerad konversation, på www.il2sturmovik.com general discussion vågar man ju inte öppna munnen för då hugger dom ju direkt.....
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

ft

Att försvåra för ett deflection shot var en allmän taktik. De ÄR inte lätta! Nej, jag tänker inte dela med mig av några tips för hur man blir bättre på dem. Jag har inte lyckats komma på tricken själv än, nämligen... ;)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Mr Jim

Jag kör helst utan padlock själv men bryr mig inte om andra använder det...sen helst med ckp för realismens skull. Ungefär som Radek. Det fattas nåt utan ckpt.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Nej, padlock får gärna vara på för min del. Själv så lärde jag mig använda padlock när jag fick hem Il-2... bara för att upptäcka att jag ändå satt och körde med snap views efter ett tag. Man får helt enkelt bättre SA så. Tyvärr, eftersom jag annars anser att padlock är mer verklighetsnära.

Nåja, man får hoppas att midsommartomten har med sig en TrackIR... :)

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Wasp_EAF331

Trackir Hmmmmm.. Tycker att det verkar bättre än padlock och med den fördelen att det är tillåtet med full real :-/