News:

No significant change

Main Menu

Tjoho. Svenska forumet

Started by SKULLS_Ven, April 05, 2002, 15:24:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

[KFD]Killahead

Hallå där!

Nyregistrerad för jag tror du (Mr.Jim) pratar om mig och [KFD]Garion. Jag har en Mörkbrun Bf-109:a med, som du sa, färgglada slagord på vingarna.....

Om jag har fel så är det 2 andra som flyger i par o har ett mörkt plan med text på vingarna. [KFD]Garion's Bf-109:a är mörkt blått med blixtar på....
Hette du "default" Mr.Jim? Det var han som tipsade oss om sidan från början.

Trevligt med ett svensk forum.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

SKULLS_Ven

Önskar det var jag, Jim men har bara flygit en gång på HL för ett par dagar sedan och då gjorde jag inte så fint ifrån mig. :-(
Men jag kommer. Är på BootCamp.
Ven

Mr Jim

#10
[KFD]Killahead> Du får tvinga hit Garion också! :)
Vi behöver ME 109 experter ;)

Hehe Bootcamp. Jag skulle nog också behöva det.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

[KFD]Killahead

Han är nog på väg....kanske.
Har fortfarande inte sett nån online. Vi körde egen server på Hyperlobby hela kvällen igår, [KFD]Garion hette den.

En fråga, nån som vet hur man gör för att välja andra dogfight kartor än dom 2 som finns? Jag vill ju flyga upp i bergen o gömma mig eller dra ner till den gigantiska väggen på Kuba banan....

Sen vill man ju skriva eget briefing oxå så att det inte blir nåt snack om vilka regler som gäller.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

Mr Jim

[KFD]Killahead>Hmmd u kan välja andra dogfight kartor genom att när du startar server typ..ehe...på den skärmen..välja ett annat alternativ än dogfight 1 tex..svårt att förklara..ska humz...ta en screenshot..eller tänker jag på coop? ;)

Jag ska börja flyga igen såfort jag får min nya dator..har fått tag på fin fina kalibreringar till min hemskt känsliga och otrevliga Logitech strike force feedback sticka som ska göra IL2 spelbart igen. Då ska jag iallafall försöka ge er en match: Får ta med Radek i sin Yak-3:a så kanske vi kan ge lite motstånd mot era äckligt bra G6:or ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Wasp_EAF331

ctrl

Själv så gillar jag att köra med padlock men utan iconer, sen så självklart med cockpit on (hatar när man är på HL och inser att 80%av dom som är inne kör utan) jag är för dålig på att läsa vilken settings som finns på servern :-OO


[KFD]Killahead

Mr.Jim:
Man kan välja 1-3, ja. Men det är bara 2 olika kartor. Antingen med 16 lag eller 2 lag...
Det ska ju gå att göra nåt "hackers-knep" för att få fler kartor....o jag är ingen "hackers"....ehe

Vad gäller vyer o sånt så kör jag med cockpit off o ingen padlock, blir bara yr av padlock. Fattar inget....det här är 1a flygsimen jag verkligen spelat så jag är inte så inne på specialgrejjerna....jag bara lirar....

En annan grej, hur f****n träffar man nåt om man kör med cockpit on? Säg att fienden svänger en långsväng, vilket är guldläge med cockpit off, för då kan man ju sikta framför o han flyger in i "bursten" liksom. Men om man har cockpit on så ser man ju fan ingenting....fiendeplanet hamnar ju nedanför "motorhuven", fattar nån vad jag menar?.....om nån kan förklara för mig hur det ska gå till så är jag beredd att köra cockpit on.
"We come together like hell and damnation"
KFD homepage: http://kfd.crash.to

radek

Jag använder padlock när det är på.
Men jag använder det mer som ett sikte än orienterings hjälpmedel.
Padlockar endast när jag ska till att skuta på någon. Söker mål genom att titta runt.
Så jag klarar mig både utan och med.

Killahead. Håller med det är ganska svårt deflektions skuta med cpt på.
Lättare med vissa plan än andra. Fw190 cockpit är en mardröm att deflektions skuta med.
Men utan cpt känns det ialfl för mig som att ta bort något ur spelet.
Som evig ammo, Olika plan hadde olika mkt ammo.
Med evig försvinner vissa plans fördel.
Likadant med cockpit off. De planen som hadde bättre vis förlorar den fördelen.
Enda rådet jag kan ge är att inte sitta direkt i gumpen på någon. Då är det svårt att träffa plan eftersom vid varje positiv g manöver de gör försvinner de under nosen.
Med cpt kommer då heller inte nintendo pilarna varna motståndaren när man kommer inom skotthåll.