News:

No significant change

Main Menu

Lomac som julklapp?

Started by griffin, October 28, 2003, 10:42:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Horizon

QuoteOriginally posted by Lomez


            precis det jag menade, men (allt?,det mesta,) finns alltså bakom diverse knappar på tangenbortet samt stickan osv?...., i want reallity ;)



zemol

Är det realistiskt att sitta bakom en skärm och klicka på knappar på en monitor medelst en mus? ;)  :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

harry_swe

Såg precis att Webhallen har flyttat fram releasedatumet till "1:a kvartalet 2004"


:-I

Hade man satt in pengarna man lagt på preordern av Lomac på ett bankkonto istället hade man ju nästan varit rik vid det här laget....



TrakDah

Jag kommer aldrig att hålla med om att klickbar cockpit är mer realistiskt/bättre val än tangentbordstryckningar.

Om något kräver omkoppling av knapp eller ratt i flyget är det bästa alternativet vi har en tangentbordstryckning. Att föra dit musen och klicka är inte alls samma sak. Det enda negativa med tangentbordsförfarandet är att det tar halvlång tid att lära in sig på de olika kombinationerna.
Att lyfta ramen och trycka på en tangent är väldigt likt att lyfta armen och ställa om en knapp
Att föra armen till musen och föra musepekaren till "knappen" och klicka har ingen likhet med det piloten gör.

Jag gillade PC-Dash. Fast min gick sönder :-(

Däremot tycker jag att musen är bra komplement till tangenbordsmappningar för vissa saker! Speciellt vid navigering tycker jag mus är bra, varför jag gillar MSFS klickbara cockpit.

HOTAS hjälper definitivt, men det vi PC-piloter vill kunna göra med HOTAS:n är långt mycket mer än det som den används för på riktigt. Jg tillhör den skara som vill ha hyper-HOTAS så :)

Självklart är äkta cokpit bäst, men man kan för det första inte bygga en för varje flygplanstyp man flyger och för det andra är det inte säkert man kan bygga ens en! Det alternativet går bort ur diskussionen pga dess orimlighet för 99,99% av alla spelare.

/TD

SledgeHammer

Det förutsätter ju att du inte har några planer på att sätta dig i ett riktigt flygplan. Ctrls exempel visar på det mer realistiska med mustryckande om planen är att sedan flyga just det flygplanet i verkligheten.
Mvh  - Stefan -


Lama1

QuoteOriginally posted by TrakDah

Jag gillade PC-Dash. Fast min gick sönder :-(

/TD


Köp ny från Tyskland, endast 15 euro plus frakt. Snabbt och lätt. Kanon.:)
http://www.computeruniverse.net/default.asp

TrakDah

#13
Håller den bättre än Dash v1.0?

Phlerp

Nog för att man sett ett dussintal releasedatum för lomac, men de verkar ganska säkra på sin sak här. "Lock On will finally ship on November 18 of 2003":-OO

Men jag tror det när jag ser det:p

TrakDah

Andra webbkällor anger att det är datumet för Guld. Tro mer på dem så har du troligtvis mer rätt.

/TD