förslag om att börja använda ventrilo

Started by solid1, October 15, 2003, 21:40:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikke_EAF331

Inte för att jag bryr mig i det här fallet ;) men även om Ventrilo har bra ljud så tycker jag det var ett mickel att försöka ställa in saker på det så att man fick nån sorts funktionalitet. TS2 är bra mycket enklare, fast jag gillar fortfarande gamla fina RW bäst. :p
Mikke_EAF331, C.O. EAF

JStar

Jag har testat Ventrilo vid tillfälle... och den där superbra ljudkvalitén som alltid nämns i samband med Ventrilo... ja vete fan vart den var men den visade sig då inte vid det testtillfället i alla fall.

Kollade just igenom feature-listan för Ventrilo. Den har inget som TS 2 inte har eller som NoSig tvunget eller hemskt gärna behöver.

Det var jobbigt nog att få folk att byta från version 1 till version 2 av ett och samma program. Men att nu börja blanda in en helt annan produkt?! Kom igen... nu sällar även jag mig till grinpellarna och undrar "Vad ska det vara bra för?!"

/J

solid1

ok, vågar inte tjata mer om mitt ventrilo nu:)
Men jag måste nog säga att jag blev lite överraskad av att förslaget skulle bli helt nedslaget:-OO
Ställer mig då bara en fåga; är det bara jag som måste koncentrera mig för att höra vad som sägs i TS1?

:EDIT: oj.. såg inte omröstningen, men om vi kan enas om TS2 så vore jag jätte njöd
\"joe labero? e inte de den där tysken me munspel?!\"

Horizon

QuoteOriginally posted by solid1

Ställer mig då bara en fåga; är det bara jag som måste koncentrera mig för att höra vad som sägs i TS1?

Jag behöver inte koncentrera mig. Varken i TS1 eller TS2. ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Det är ett väldigt tjat om dålig kvalité på ljud här. Den absolut långsammaste överföringshastigheten i TS1 eller TS2 är mer än tillräckligt bra för att kunna prata med varandra. Låter det inte bra bör man rota runt i inställningarna, kanske ge TS högre prioritet eller liknande. Jag har lyckats få det att låta skit men med lite pill och testande så låter det bra igen.

IKN: Om någon har försökt att föra ett samtal över kortvåg vid ett tillfälle när rymdvädret inte alls tyckt att det verkar vara någon bra idé så vet denne någon vad dålig kvalité är.

Horiz: Du försöker säga att du alltid är utspädd va? :D
Mvh  - Stefan -

Horizon

Nej, jag säger att jag alltid är koncentrerad! Mer behövs inte. :)

SledgeHammer

Ånej, försök inte. "Jag behöver inte koncentrera mig." var det. :D
Mvh  - Stefan -

Horizon

Men ahhhh... Jag behöver inte koncentrera mig mer. Jag är redan tillräckligt koncentrerad! :)