News:

No significant change

Main Menu

Onlinerapport 5/10

Started by Lupson, October 05, 2003, 23:17:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

Strax efter 20.00 checkade undertecknad in på GBG Teamspeak 2 där Redone och Bax redan gjort sig hemmastadda. Redone skulle dock äta en bit mat först, så Bax och jag bestämde oss för att undersöka MP-kompabiliteten mellan hans fräscha Nosig SP3 installation, fast med senaste BMS-betan (0.6), med min sliskiga installation, visserligen med Nosig SP3 i botten, men med FreeFalcon2 installerat och likaså BMS0.6.exe Observera alltså att BMS enbart är en alternativ .exe. Vill man köra SP3 .exe så verkar det bara vara att klicka på den ikonen istället.

Sagt och gjort hostade jag en enkel TE och Bax hoppade in. Vi planerade och hoppade in och flög en sväng utan problem. SP3+BMS verkade funka med SP3+FF2+BMS.

Sedan skulle vi köra ett uppdrag från Halmstadskampanjen, som nu, efter Maverix flygande hemmavid, är framme på eftermiddagen dag 9. Bax skulle hosta, men hur Redone än försökte hittade han inte servern. Jag hostade istället men utan resultat. Först trodde vi det kunde bero på att Redone körde BMS 0.5, men det gjorde inte någon skillnad.

Till slut fick Redone ge upp och med mig som server körde vi uppdraget som Bax planerat. Målet var en chemical warfare factory, långt upp i Nordöst i en stor kuststad. 2 st Viperflighter samt 1 st Hornet var tilldelade denna långa resa.



Resan gick öst, ut över havet för att undvika rödingarnas aktiviteter över Wonsanområdet.

Bax och jag tog lead i varsin flight.


I målområdet hade recon avslöjat att det fanns en fräsch SA-2 bataljon så vi hade laddat upp ordentligt med HARMs. Det gav då tyvärr inte utrymme för mer än 1 st GBU-10C per plan då vi behövde både ECM samt en extratank var. Väl in mot målområdet var det endast Searchradars som lyste upp våra HTS:er, så vi satte våra Wingmen på att bekämpa dem medan vi lade oss i en 3 mile trail vid IP med Bax som lead. Eftersom vi misstänkte att våra GBU-10 var för klena att rå på en hel fabriksbyggnad ensamt, var planen att jag skulle avvakta resultatet av Bax bomb innan jag släppte min. I en svag descent släppte Bax sin på ung. 15000 fot. Dessvärre verkade bomben träffa en hög cistern brevid huvudbyggnaden så det var upp till min ensamma bomb att ta hand om huvudmålet nu. Här gjorde vi dock en planeringsmiss - den kraftiga rökutvecklingen från Bax bomb medförde att jag inte kunde få någon ren bild av målet, så jag låste lasern mer på känn och picklade min GBU. Den slog ner i rätt område, men vi var osäkra på om den träffat det tilltänkta målet. Vi egressade, Bax gjorde en snabb 180 och släppte iväg sina HARMs på några LV-pjäser innan vi flög hem igen över havet.



Resan hem blev händelselös, Nordkoreanerna hade knappt ett plan i luften under hela LAN:et senast, och detsamma gällde nu. Vi landade tryggt hemma på Seoul


Här ser Ni när Bax taxar förbi Lupson på väg till mässen.

I debriefingen såg vi att vi helt missat High Value målet, men tillfogat en del skador på kringmål, samt en LV-bataljon som låg grupperad i målområdet. Hela den staden kryllar av High Value mål, kanske något att ta tag i vid nästa online-tillfälle? Då med fler bomber och färre HARMs!

Samtliga screenshots är tagna i 1024*768 32 bit - 2x FSAA och 4x AF. FF2 modellerna tillsammans med BMS-exe:n är ljuvlig... :)

Hoppas fler kan vara med nästa gång!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Maverix

Bra sammanfattning Lupson, jag önskar jag kunde varit med, Söndagar & onsdagar kommer vara bokade ett tag framöver för min del.
Verkar vara en sjuhelvetes patch differens ni kört med, intressant att det fungerade he eh:p
När det gäller "Campagnen"et så har jag bara flugit ett enda uppdrag sedan Halmstads träffen och låtit sedan servern "ticka" över natten. Detta för att se om våra egan marktrupper "avancerar" mot fiendens huvudstad. Detta har dock inte skett villket får mig o börja undra hur i hlvete vi ska kunna vinna detta krig med inaktiva marktrupper och bara en djavla massa BARCAPÃ,´s!! :-OO
Kanske om vi förstör alla dessa High value targets långt uppe i NordÖst......

Maverix
;)

Bax

Jädrans va fint det ser ut med kantutjämning, jag skall exprimentera lite med mina inställningar !
Trodde helt klart att vi skulle få mer bekymmer ifrån SA2 men det visade sig att dom inte hade mycket motstånd att erbjuda.
Tror att vi får köra lite rolling thunder över Nord-Ost och se om vi kan vinna så.
Är borta några dar nu men skall ta med mig camp-files och jobba på nytt mission.

Maverix: om du mailar info om din FTP-sajt så kan jag uploada sista camp-files !
Skicka PM här eller maila
richard_fehling@hotmail.com

En intressant detalj under detta mission:
Lupson och jag tog lead i varsin Viper flight med varsin AI. Flighterna var ursprungligen BARCAPS. Iallafall min wingie skötte sig utmärkt med kommandot "Attack my target" och sköt både HARMS och GBUér mot rätt mål.
Därimot så var min wingie urkass på formation och ville aldrig närma sig medan Lupsons wingie låg klistrad vid vingtippen.

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Assassin

Ja, jag SKULLE ju varit med om det inte var så att mina fina föräldrar, inkompententa som de är, har bränt mitt kabelmodem med en felaktig adapter. Så inget Falcon eller något annat med för den delen för mig på någon vecka eller två... :-(

Men ser onekligen ut att ha varit ett intressant uppdrag. :D
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Bax

Otur Assassin, men det finns mycket kvar att göra !
Såg förresten att de våra planerar offensiv mot Pýonyang som börjar 15:00
dvs snart !!

Ctrl: måste du verkligen gå igenom hela skolan - kan du inte visa "proficiency" på något sätt !

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Maverix

QuoteSåg förresten att de våra planerar offensiv mot Pýonyang som börjar 15:00

Ärligt talat så tror jag att det är något fel på campaignen, våra markstyrkor har inte ryckt fram sedan dag 5. Risken finns att vi förlorade för mycket markstyrkor de första 2-3 dagarna i kriget och att det enda de kan göra är att ââ,¬Âförsvaraââ,¬Â de områden de redan intagit, de står bara stilla o väntar på bättre tider. Vi får väl ta dessa tradiga långflygningarna uppe i NORD-ÖST och se vad som händer.
Bax, när du planerat klart uppdragen så han du väl maila mig istället så lägger jag upp filerna.
maverix@bonetmail.com


Maverix



:)

Bax

Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Kampanj läget !
Jag har kört några missions själv och slutfört vad jag och Lupson börjat i Nord-Ost.
Därefter så ändrades Ground objectives till Major offensive mot Pýunyang.
News report sa också att Kina gått in i kriget (flyg i luften igen - sänkte en SU27 på sista bombrundan)

Således kollade jag på nytt online mission för att understödja denna offensiv.
I Nord-Väst finns ett gäng högprioriterade mål (naval-base, Uiji air-base samt ett gäng fabriker).
Jag såg att HQ planerat en 4ship F15 strike emot Uiji Airbase och har planerat en samoperation med den striken som innefattar ett SEAD moment samt strike mot en hamn med very high value.
Supporting F16 Barcap har oxå planerats - det finns alltså plats för många vid nästa online !
Lägger ut komplett briefing på hemsidan i helgen.
Maverix: jag mailar först till dig så du kan kolla igenom och se om nått måste ändras.

Efter planeringen så såg jag att Ground Objectives på nytt ändrats till consolodating.
mmm...? jag undrar om våra ändringar av barcaps kan påverka HQÃ,´s möjligheter att planera offensiver ?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW