News:

No significant change

Main Menu

F4UT must stop

Started by KeyCat, October 03, 2003, 00:18:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

griffin

Förlåt. Måste bara säga nåt. HOROR.

Förlåt igen.
snappahead

Mr Jim

Tror det är bara en tidsfråga innan folk kommer fortsätta utveckla F4 olagligt igen, får dåliga vibbar från dom där G2.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

Att G2i skulle packa ihop och försöka sälja F4UT (och till viss del communityns) arbete visste alla och medlemmarna i F4UT gick in med öppna ögon när de skrev under kontrakten.

Det som förvånar mig är att han nu sätter stop för allt!?? Det har tidigare hetat att data edits varit helt OK och inte olagligt men nu verkar det som en kovändning ägt rum och G2i hotar F4UT med åtal hit och dit vilket inte är speciellt smart :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Triton

Vi vet inte vem som gjort den nya grafikmotorn egentligen, jag håller det för troligare att det dev team Claude sparkade efter några månader kan ha gjort den än att Jam hunnit koda en helt ny grafikmotor ensam på bara en månad eller så. eRazor fick inte ihop den på ett par år och han är ingen duvunge på gfx direkt. :)

Skulle Jam mot all förmodan hunnit sno ihop en DX 9-motor på den korta tiden så skulle han knappast hunnit fixa resten som BMS innehåller dessutom IMHO.

Klart att jag kanske har fel, Jam kanske kodat åt Claude i ett år nu, men det verkar osannolikt.... och även då vore det en herkulisk bedrift att fixa biffen på den tiden.;)
Triton
Tactical Engagement Center

Clark

Jam och Cobracab (BMS) har hållt på i två veckor innan de släppte den första betan, så de visste nog om att Claude skulle ha allt till OIR men fick inte säga nåt.

Och det är ju inte riktigt en ny grafikmotor, utan bara en uppgradering av den gamla.

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

TrakDah

Jag vill då hävda att en domstol skulle aldrig kunna dömma til G2:s fördel om det gick så långt om det rörde sig om data-edit: filtypen är öppen och att skriva om en txt-fil, bitmap osv är knappast lagvidrigt. Annorlunda hade det varit om filerna haft lösenordsskydd o.dyl, men inte ens ZIP:arna som ingår i F4 har det.

Hot med tumme och pekfinger i fickan som jag ser det.

/TD

Triton

Senaste nytt: Claude har fått saker om bakfoten. Han trodde att VO-exen skulle släppas med SP4! :-OO  Inte konstigt att han reagerade på det viset.... men nu har han fattat saken rätt och dragit tillbaks hoten om stämning mot F4UT om de inte lämnar över SP4.

SP4 får fortsätta mot releasen! :)
Triton
Tactical Engagement Center

Triton

Vad kom först, hönan eller ägget? :D
Triton
Tactical Engagement Center