News:

No significant change

Main Menu

Nu blir ctrl glad!

Started by KeyCat, September 23, 2003, 16:30:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Det har pratats mycket om den och igår släpptes den tydligen. Dedikerad server för IL2 FB :D

ftp://ftp.ubisoft.com/games/il2sturmovik/Server/IL2FB_Server1.11.exe

ctrl, säg till när/om det blir test så är jag på.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Har samma problem här. Verkar som om det är många som vill åt den :)

Låter den gå över natten så får vi se...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#2
Hmm, har försökt tyda readme och också läst en del illavarslande saker om den nyligen släppta dedikerade servern.

Det verkar som om den default bara funkar via UBI's egen GaySpy lobby och att man inte kan hosta via eget IP# på ASE eller HL. :-/

Detta låter ganska idiotiskt när de nu äntligen släppt en dedikerad server men folk håller på att luska ut hur man förhoppningsvis kan kringå detta. Om du har fått hem filen ctrl kan vi ju testa...

/Christer (a.ka. KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#3
Det är bekräftat att den dedikerade servern i nuläget endast fungerar via UBI's egen GaySpy lobby  X-(

Den enda teorin jag har varför de släppt servern med en sådan idiotisk begränsning är att de vill tvinga mer folk att använda deras dåliga lobby som är sämre än kass! UBI ser väl möjligheten att tjäna pengar på annonser och annat skit om de tvingar dit folk. Sorry UBI men fortsätt gärna agera idioter så får jag ytterligare skäl att inte köpa framtida produkter som marknadsförs av ert företag.

Hoppet är dock inte helt ute... Det finns de som försöker kringgå begränsningen med diverse tricks och till dess är det nog lika bra att ignorera servern och köra vidare som innan för det funkar ju det med.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

ft

Återigen lyckas UBI göra sitt bästa för att sabba en produkt... bådar illa att de publicerar LOMAC!

UBI ger mig ibland en känsla av att det körs av tre finniga killar i tjugoårsåldern i en källarlokal.

Mvh,
  /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Jotte


bALoO

ctrl, vad är det för burk du kör FB-servern på?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970