News:

No significant change

Main Menu

Lost Island

Started by KeyCat, September 02, 2003, 22:22:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Shar

Jävligt fin ö. Synd dock at den l-a-g-g-a-a-a-r-r-r-r litegranna. :-OO
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


KeyCat

Har inte hunnit testa den ännu men den ser verkligen bra ut! Nu gäller det bara att hitta/göra bra och balanserade uppdrag.

Skall definitivt göra en version av Group Link II scriptet som funkar med OPFOR.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

#10
Va bra KeyCat! Då behöver jag inte känna mig som en tjötmåns när jag tänkte ge dig "an offer you can't refuse" :D

Kan du göra en OPFOR variant av det spawnskriptet som du filade bort pauserna på ? :)
I Rebel Road (singel player) uppdraget verkar Nagual ha använt ett spawnskriptet. Det fryser till några gånger och vips några sekunder senare så springer det ett gäng "regerings-hotten-totter" fram ur buskagen!  Du kanske skulle skicka ditt "slimmade" spawnskript till Nagual. ;)

Skissar redan på uppdrag, börjar bygga imorgon. :)
Gissa om jag kommer gå och skissa inatt när jag delar tidningar. :D

KeyCat

#11
Kan dock inte lova att jag hinner med det kommande vecka. Måste först fixa support för Resistance i orginal GL II scriptet. Men skissa på du bara för förr eller senare kommer det ;)

Vad det gäller spawnscriptet så är "hemligheten" att se till så att alla 3D-modeller som skall "spawna" finns representerade i uppdraget vid start. Pausen uppstår så fort OFP skall ladda in en ny 3D-modell från HD'n. Enklast är att manuellt placera ut en av varje i editorn, det var så jag löste problemet i ToD.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Shar

Har nu sprungit några varv runt ön (nåja...) Och bara ETT ord kan sammanfatta det hela;

WOW!

Ffa gillar jag den sydvästra delen. Smög runt som SSG i skogen, och fick ordentliga "jurassic park" vibbar! Greppade Ak5:an (läs: musen) lite hårdare. :D

Sen så är staden Tatu i öst riktigt stor, fanns gott om plats för flera uppdrag bara i staden.

Väntar på lite häftiga uppdrag där man blir ambushed inne i staden och måste skjuta sig ut. Och GL scriptet kommer nog bli en jobbig fi inne i staden! ;)

Lite synd dock att endel terräng avsnitt har lite halvt orealistiska höjdskillnader.
K-k-k-kötta bandlåda! || Amfibieregemente 1 Vaxholm RIP.


Dubble0zero

Nu har jag också sprungit/flygit/kört runt lite på ön, och jag måste säga att det var en besvikelse...
Växtligheten var ju urdålig... Det är ju sämmre än i vanliga OFP ver 1.0

Men stan är trevligt... där kan man nog göra många bra BHD uppdrag... ;)
Fast jag måste ställa mer vissibility lite... Det laggade en hel del... :-/
...000... =)

Jotte

#14
RTFReadme 000 :D  Där står det att man inte ska ha hög view distance. ;)
Att du tycker så illa om träden har jag dock som sagt svårt att förstå :-OO Jaja, smaken e som baken.... :D

Känslan i de två uppdragen vi spelade ikväll var helt otrolig för min egen del. VÄLDIGT intensiva eldstrider i djungeln och bebyggelse. :)

Dubble0zero

mm.. jo, kännslan var bra... det håller jag med om, och när man var mitt uppe i striderna så tänkte man ju inte så mycket på trädens utseende...

Men det är fortfarande inget att ha som vykort eller bakgrundsbild bara sådär (om man inte har motljus)... :-OO
Så jag håller mig nog till Nogova för mitt criusande med ferarris... ;)
Fast som sagt så var öknen och städerna riktigt bra...
Och det där med view distance... hmm... jaja, jag får väl ställa ner lite då... men det är faktiskt trevligt att kunna se två och en halv kilometer... :)
...000... =)