News:

No significant change

Main Menu

EA F1 Challenge '99-02

Started by Assassin, July 27, 2003, 17:59:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Fozz

Ahh, GPL, nu snackar vi. :)
Mitt Silverstone laprecord i GPL ligger på 1:31:xx om jag minns rätt.

Blev väldigt sugen på F1 nu faktist, så kanske skulle skaffa det. Om inget annat så för moddarna så man slipper köra dom mer trista F1 bilarna.

Alla generaliserar...

Viggo3

Nå'n av Fozz eller ft som postade som "Guest " i den här tråden?

:D

/V

Oj, jag höll på att glömma:
---------------------------------------
GPL är fortfarande bäst!

ft

Näää... någon annan hann visst före! :D

/ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Fozz

ft, vi får vara snabbare nästa gång. :)
Anyway, jag har införskaffat F1 99-02 nu, och är faktist glatt överaskad av hur bra det verkar vara! Dock har jag bara kört några varv på Monza, och har fortfarande det mesiga StabilityControl fusket på low, men ska nog snart kunna stänga av den och raca på riktigt.

Förresten, kanske kan smyga in en annan sak här när några racingfantaster ändå är samlade.
Jag jobbar ju på en Rallysimulator (obs Simulator, vi snackar inte Colin här :), så om ni har några saker ni vill se i ett rallyspel, gärna tips för att öka känslan och allmänt hur man kan indikera för spelaren hur bilen beter sig på underlaget så bara hojta till.
Alla generaliserar...

Obizzz

hmm kommer inte på nåt på sekunden men jag lovar att tänka på det ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dubble0zero

Fozz, kan du få in bra force feedback programering för rattar så ökar det nog kännslan ganska rejält... ;)
...000... =)

Fozz

Bra forcefeedback ska det nog bli, då programmeraren som fixar det inte är nöjd med feedbacken i något bilspel hittils tror jag.
Han klagar även på GPL i den avdelningen. Snudd på hädelse. :)
Alla generaliserar...

Fozz

Ctrl, låter som en ypperlig effekt det där att minska centreringen! Ska genast tjata mig till det!
Och gena över lite gräs är inget problem, men faktum är att på dom flesta rallyvägar så går det praktiskt taget inte att köra utanför vägen, för där är så ojämt och för mycket skit. en bil klarar inte av det.
Alla generaliserar...