News:

No significant change

Main Menu

Uppdater inte ICQ Lite

Started by KeyCat, July 23, 2003, 17:17:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Om ni vill slippa idiot BANNERS! Hade själv en äldre version och blev tvångsuppgraderad till den senaste som hade enormt jobbiga banners etc.

Löste dock problemet genom att snoka upp ICQ Lite Build 1150 som funkar och det utan enormt störiga banners!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Äh, jag ser inte ens reklamen i min ICQ. Det är bara att ignorera den så försvinner den... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

#2
Varför bemöda sig med skiten ICQ släpper ifrån sig när det finns andra utmärkta klienter?

Vill ni ha en slimmad, stabil och enkel klient är Miranda överlägsen. Plocka en nightly build och ni kan inte bli missnöjda.

Vill ni ha finesser och lull-lull är det Trillian som gäller. Förutom massa skins stödjer den både yahoo messenger, hotmail, irc och ... ja aol. Allt i samma paket, med massor med finesser.

Jag kör den senare med ett miminalistiskt skin men Miranda är ett starkt tips!

EDIT: ingadetaera har reklam i sig och båda är gratis. Miranda kommer med källkod med för den som vill
snappahead

Horizon

Men Magnus, Messenger är av ONDO! Jag vägrar använda det av den enkla anledningen att det poppar upp lite här och var i Windows och lägger sig i Autostart och jävlas. Man får deaktivera det manuellt på flera ställen om man inte vill ha det smygande i hasorna hela tiden. Sånt irriterar och darum > SUCKS! ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Hehe, jo kanske... men jag har precis alla (även dig) på ICQ'n och det fungerar ju kanon, så jag ser inte så stora anledningar till att byta eller testa annat. Behöver vi prata några stycken har vi ju TS... eller?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

#5
QuoteOriginally posted by ctrl


            Trillian är helt ok... även om jag önskade att fler gick över till messenger, att kunna chatta flera i samma chat är verkligen en funktion jag saknar med icq

SKaffa mirc ffs! :D Det bästa och mest beprövade chatprotokollet sen länge, och mIRC är en högst kustomiserbar och krafttull chatklient. Nosig  har tom en egen kanal! :)

edit: btw, Trillian har irc klient med men den kanske man vill undivika

Jens
snappahead

Assassin

reklam? I icq? Är bara att stänga av. Det enda jag har i mitt icq fönster är en google sökfunktion som jag faktiskt inte har en aning om hur man tar bort. ;)

eller så kör man webICQ. Snabbt och smidigt, dock ingen filetransfer.
http://go.icq.com
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

KeyCat

QuoteOriginally posted by Assassin
reklam? I icq? Är bara att stänga av.

Om du är våglig så tanka hem build #1253 så får vi se vad du säger sen :)

Quote
Det enda jag har i mitt icq fönster är en google sökfunktion som jag faktiskt inte har en aning om hur man tar bort. ;)

Men det vet jag ;) :D

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<