News:

No significant change

Main Menu

JAS Gripen för SP.....

Started by Jotte, March 23, 2002, 17:06:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

Phlerp: Vilka vann? Mystofonen eller Filur? Eller kanske någon annan..lär ju få höra om det på måndag annars men lite nyfiken är man ju..
/lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ft

Mystofon? Filur?

Elefantofon vet jag vad det är. Men ni är underliga just nu. :D

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Obizzz

men lite nyfiken är du väl allt ft? :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Phlerp

"Mystofon", "Filur" samt vårat "Hårsfjärden '82" är tre av de sex (från början fem) finalbidragen i Sweden Mobile Games (ett slags SM i mobila spel). Dessa tre kommer alla från Institutionen för informatik vid Göteborgs universitet, så vi var ganska stolta över våran totala dominans på Gotland där finalen gick av stapeln i torsdags. Naturligtvis gick ett av våra bidrag och vann de 50 000kr som var prissumman. nämligen Filur. Vad som var ännu roligare är att vissa jurymedlemmar, efter ett par öl på festen, meddelade inofficiellt att våra tre bidrag blev utan konkurrens etta, två respelktive trea. Hårsfjärden som jag varit med och arbetat på kom tvåa på lika många bedömningspoäng som Filur, men vi föll på att vårat koncept var för "banalt"... ett argument som vi ansåg som ett av de främsta argumenten FÖR vårat bidrag... Hur som helst så är vi väldigt glada eftersom både Nokia och Telia är mycket intresserade av att köpa våra spel.

Vad gäller min dator så lever den nu efter ett litet smärre kirurgiskt ingrepp. Felet var "modermodemet själva hjärtat i hårddisken" ;) . Verkar som om alla filer är som de ska så nu skall jag ladda upp min gripenmodell till diverse ställen för att vara på den säkra sidan.

Phlerp

Quotevad är det för en filur förresten har noterat att baloo och fluff oxå har sådana...
Det är ju Picachu (eller hur det nu stavas). Om jag har förstått det hela rätt så är det en av de viktigaste pokemonerna... Fast vad vet jag om sånt?
Den är en av defaultavatarerna här på forumet och eftersom vi alla tre kommer från samma ställe så blev det så att vi tog samma figur... Fast egentligen var det Fluff som började och vi andra härmade bara honom.

Obizzz

aha kollade inte igenom det där med alla valmöjligheter man hade när man registrerade sig :)

lycka till med ert mobilspel förresten om nu både Telia och Nokia var intresserade...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

ft

Telia och Nokia? Hmm, ja, skaffa jobb på deras spelutvecklingsavdelningar... då blir det LAN varannan helg för de ligger i Linköping. ;)

Iofs jobbade kompisens ex där och hon fick just sparken men ändå...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus