News:

No significant change

Main Menu

GeForce FX 5900 Ultra Review

Started by KeyCat, June 21, 2003, 20:45:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Lupson

Fluff: Tack för inbjudan! Det räcker nog med att ta med sig processorn, annars så har jag nog bil i nästa vecka så då kanske jag tittar förbi. Eller Ni kanske har semester snart?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Tack för länken ctrl, den hade jag missat...

Vad det gäller high-end grafik kort för övrigt så är jag inte så tät att jag kan lägga 4-5000 SEK på ett grafikkort men oavsett om man föredrar ATI eller nVidia så vinner vi alla på att bägge företagen existerar och konkurerar med varandra.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Och därför är det ju bra att RADEON 9500 Pro och 9700 Pro finns. Billigt OCH bra. Ingen dålig kombination =)

Lupson: Vill du ha ett mätinstrument? Kom och hämta så bjuder jag på öl och grillat! =)
Eller så ICQar du mig så ordnar vi det...
Mvh  - Stefan -


Lupson

SledgeHammer: Tackar ödmjukast för inbjudan! Om jag har vägarna förbi Karlstad/Värmland droppar jag gärna förbi, men annars är jag rädd att rälsbussen till Claes Olsson eller Fluff ligger närmare tillhands... Grillmat och öl är ju aldrig fel annars...hmm...hade jag inte kvar lite av midsommarspriten...klunk! ....zzzzzz.......
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

=) Spårhärkena är rätt nyttiga. Ibland.

Jag har alltså ett antal multimetrar liggandes så om inte annat kan jag posta en. Som sagt, ICQ...


Och ni andra: Är ni i krokarna Karlstad-Kristinehamn-Gullspång så är ni välkomna in.
Mvh  - Stefan -


Lupson

En elektrikerpolare plockade med en multimeter till mig idag så jag fick mäta lite. Sensmoralen var att hur jag än försökte med blyertspennan fick jag ingen kontakt över den trasiga bryggan. Han påpekade att de kunde finnas kontakt ändå men att multimetern inte var tillräckligt känslig, men det förklarar iaf varför det inte fungerar.

Underligt dock att det fungerat i flera månader tidigare med blyertslagning. Jag funderar på om kontaktytorna fått någon beläggning eller något sånt som gör att blyertsen inte leder ordentligt...gör rent med aceton och handduk, men det verkar inte göra någon skillnad. Borde leta reda på ett suddigum...

Jaja, nu blir det att tjacka silverfärg. Har ni något sådant i elektroniklabbet Fluff?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Skrapa försiktigt av ytan på kontaktytorna så att den blir blank och fin igen.
Mvh  - Stefan -


Lupson

Begav mig i eftermiddags, glad i hågen, ner till Claes Olsson. Efter futilt letande i hyllor och katalog frågade jag personalen som meddelade att de inte hade konduktiv silverfärg i sortimentet. De hade haft s.k. reparationskit för bakrutevärmare tidigare vilket skall vara samma sak ungefär, men den pinalen hade utgått. Jag får hoppas Biltema har sådana kit.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X