En bildodyssé från ett av slagen

Started by KeyCat, June 10, 2003, 11:51:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Kollade igenom en av track-filerna jag spelade in när vi lirade igår och fick ihop en hel del bra screenshots. Bilderna är nedsamplade till 800x600 och nedan följer ett litet smakprov... Det är ctrl (i en Yak) och jag (i en P39) som jagar en stackare i en Bf109. Sist är när fi får in ett "turskott" och dödar blh i TB-3 bombaren :D





















Det var länge sedan jag hade så skoj nykter och med kläderna på :p

Nämnas bör att det här var en av de gångerna vi hade kanon teamwork och jag klarade mig bra - tur jag spelade in den <G> - medans andra gånger träffade jag 0 och/eller blev nerskjuten direkt och/eller crashade men vad gör det, skoj var det!

Hela bildserien hittas på följande URL (bör ses i nummerordning)...

http://keycat.no-ip.com/


/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

blh

Snygga bilder! Hur hinner du med att fixa dom?

PS: Kul var det :D

Jotte

Han spelade förmodligen in ett "track" med den inbyggda film funktionen. :) Du måste utse en tangent för den (start stopp på samma knapp) i tangenbordskontrollpanelen i FB.

*skratt* Åh när man trodde KeyCat inte kunde hitta en ny vinkel att visa sin kill ifrån, jodå då, då gjorde han just det! :D  Härligt frosseri där, ungefär som i actionfilmerna där samma explosion visas om och om och om igen. :) :)

Jotte

Snälla rara ctrl, varför flyga med RAF rundlar på en Yak... Nu går väl allt ryssrädslan lite väl långt! ;) :D

KeyCat

Jotte har helt rätt! Jag har mappat Q för att starta/stoppa inspelning av ett sk track sen kan man i lugn och ro spela upp det man sparat.

Vad det gäller kameravinklar så har han rätt där med :p Med en så pass bra inbyggd funktion som ger en möjlighet att zooma in/ut, ändra vinklar, sakta ner/snabba upp händelseförloppet, pausa, ändra vy mellan alla plan så klicka jag ofta på print screen knappen vilket resulterade i en del snarlika bilder men HD utrymme är billigt numera ;)

Och se så fel jag hade, ctrl flög alltså en Yak... Inte lätt att hålla reda på alla dessa WWII plan.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Wasp_EAF331

En liten fråga bara ? Var håller ni hus ? HL eller Ubi ? eller är det IP som gäller? Hmmm det blev visst 3 frågor ;)

Jotte

Inte enligt screenshotsen iallafall. :D  Det förklarar förmodligen rundlarna. :)

Fluff

"All Seeing Eye", verkar vara det som gäller. Servern heter nåt i stil med ctrl's dell server.


/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo