News:

No significant change

Main Menu

Något att se på TV?

Started by Mr Jim, June 01, 2003, 20:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Control87th

Tja, Discovery, CNN, alla filmkanalerna... (Har inte koll på vad som finns i mitt och min intresserade kollegas nät)

Jag hade nått program som gjorde detta kring år 2000 fungerade hyffsat men nu hittar jag varken programmet eller några länkar.

har för mig att jag hittade det på dvd.da.ru men den adressen finns ine längre :-/
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Dubble0zero

Hmm, jag har hittat endel program som ska lösa den upgiften, jag kan tanka de åt dig om du vill (det är en privat FTP)...
Men jag vet inte hur man ska använda de...
Vilken form av hårdvara behövs, räcker det med ett TVkort, eller måste man ha paraboler och grejjor?
...000... =)

Control87th

#130
Det jag testade för flera år sedan kunde använda valfritt tv-kort. Man måste naturligtvis få kanalerna (scramblade) i sitt nät...

Tanka på :D Du har konto på min ftp va?

Ja just det, 81.170.163.37 finns ej mer... nosigas.no-ip.com fungerar bättre, samma user och pw som tidigare för alla.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



SledgeHammer

Numera kör alla med nyare jobbigare varianter av kodningssystemen så räkna med att råka på patrull. Men dela gärna med dig av info om du hittar nåt som funkar =)
Mvh  - Stefan -


Dubble0zero

#132
Jag verkar ha lite problem med att komma in på din FTP ctrl, jag vet inte om jag fick nått konto eller inte, jag testade med NOSIG standard lösen, och det funkade inte i alla fall... =)
Men om du fixar det så kan jag tanka upp grejjorna...
Jag har tankat lite olika saker, endel är om man har kabel TV, men jag tror att några andra ska funka med bara TVkort...
...000... =)

Rivvern_







    Simpsons
          Z-TV
   17:00-22:00
(10 Avsnitt på raken)







WoooHooo!!
:) :D

Control87th

Nu... :-OO hoppas jag verkligen att min ftp fungerar igen (hade glömt öppna brandväggen för DNS uppdateringsprogrammet :-/ )

Så ni som hade inloggning på ftp://81.170.163.37 skall nu kunna logga in på ftp://nosigas.no-ip.com med samma anv/pw som förut :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Jotte

Mig har du portat :-OO id:t funkar inte längre
:p ;)