News:

No significant change

Main Menu

Horizon köper Radeon 9500 PRO =)

Started by Horizon, May 11, 2003, 10:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

SledgeHammer

Inte svårt alls. Det du inte kan göra något åt på Pro varianten är minnesbandbredden. I övrigt så är det med stor sannorlikhet "bara" att dra upp hastigheten.

Vassego, en länk för dig!
Mvh  - Stefan -

Mr Jim

Mkt kort för pengarna! Jag har ett Sapphire 9500 NON PRO som jag moddat till ett 9700, mkt nöjd! ATI har verkligen skärpt sig när det gäller drivrutiner.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

Härligt! Nu blev jag ännu gladare! :)

Tack för länken Sledge!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Vassego!

Alltid kul att kunna hjälpa till! =)

Mr Jim: Se till att masa dig neråt landet nångång och hälsa på här, alltid finns det nåt att dricka och nåt att prata om.
Mvh  - Stefan -

RAY

mitt geforce 4 ti 4600 pajja igår så drog till närmsta butik o köpte ett ati 9500 kort för lite över 2 pix,  funkar utmärkt dock har jag inte hårdtestat ännu. A lesson! spar kvitto! Mit fg kort var inte mer än ca 7 - 8 mån o la av.. men klanten jag spara inte kvitto :-/

Horizon

Jaha, då sitter man här med grafikkort och högtalare i näven! :)

Högtalarna kopplade jag in igår och det blev ett jäkla mullrande i lägenheten när man spelade lite OFP och CS. :D

Tänkte installera grafikkortet idag, men funderar på ett par grejer.

Är det bara att plocka ur mitt gamla GF2 och stoppa dit det nya och sedan starta upp systemet? Hur gör jag lämpligast med drivrutiner och sånt? Skall jag ta bort mina gamla "Detonatorer" innan jag lägger in Catalyst-rutinerna? Skriv gärna om ni har några tips, annars följer jag helt enkelt manualen som följde med kortet.

Hej på er! :)

Lupson

Lycka till Horizon! Ang. drivrutiner etc. är jag osäker, men jag hade nog tagit och installerat "Standard VGA", startat om datorn och bootat upp i 800*600. Sett till att allt Nvidiatjafs var borta ur kontrollpanel osv.

Sedan avslutat korrekt. Bytt korten, startat upp - låta Windows flumma runt till den är nöjd med "ny maskinvara". Starta om, sen installera senaste Catalyst. Sen klocka och benchmarka som fasiken och berätta för nyfikna Lupson hur det går via ICQ! :)

/Lupson

Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

Hehe... okej, det blir något som liknar det du precis beskrev då, Luppe... :)

Efter denna lilla operation MÅSTE jag få mer poäng än dig i 3DMark2001! :D