News:

No significant change

Main Menu

TrackIR - kan de va nå't?

Started by Viggo3, April 10, 2003, 23:13:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Viggo3

Tyvärr inte, men hennes mamma är skild...
;)

granQ

QuoteOriginally posted by Viggo3

Tyvärr inte, men hennes mamma är skild...
;)

av hela tråden är det först denna raden som piggar upp mig.

iallafall om det där med alt kom så hade ju det funkat utmärkt till ofp med. Har mouse look om man håller inne alt.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mupp

Jag måste gräva lite, jag är satans sugen på en sån häringa, borde jag vara det? Jag spelar mest ofp, fs9 och när tillfälle ges Lomac, EECH och främst F4, är det läge då? Vilken ska man förresten ha, är pro nåt väsentligt? Och det här med 6DoF, är det värt stålarsarna? Vad jag har fattat är det bara fs9 som tycker om det än, och jag flyger nästan bara helikoptrar i fs9, har man nån nytta av det då?

Vart vänder man sig med beställning? Har sett att mycom här i sthlm har som beställningsvara, men det verkar lite dyrt, finns det andra alternativ?

Kan inte nån som har en förbarma sig över mina frågor, det vore snällt!

Dubble0zero

Hmm, till OFP använder jag inte min, det blir för krångligt, om man kunde styra gubben och huvudet samtidigt så sklulle jag använda den, men dessvärre så funkar det inte som det är nu (man kan förståss använda den i stället för musen), man kan också använda ett tillägs program som gör att man kan mappa TIRen till knappar, och på så sätt använda siffertangenterna till att titta åt sidorna med, det har jag inte gjort än, jag vet inte riktigt varför, men jag har väl varit för lat för att vänja mig vid det än...
Jag har testat den i F4, och det funkar bra, LOMAC ska ha stöd för det, men jag har inte testat det, i övrigt så tror jag att de har stöd i de flesta flygsimulatorer nu för tiden, och även en del racing spel...

Det där med PRO eller inte har jag ingen aning om, jag har bara testat den jag har, och det är den första som kom, de senare modellerna ska vara snabbare och så, men jag vet inte om det ger nått eller inte...

Du kan ju gå in på naturalpoints forum och kolla vad som sägs där, iofs lite ensidig infromation kanske, men i alla fall...
...000... =)

KeyCat

Här är en bra sida med jämförelse mellan TIR1, TIR2 och TIR3 Pro...

http://arstechnica.com/reviews/hardware/trackir3pro.ars/

Som DZ nämner så har inte OFP stöd för TIR enhance mode men det går att få igång om än lite bökigt. Vi får hoppas på fullt TIR stöd i OFP 2 istället.

/Christer (a.k.a KeyCat)
>> It's all about teamwork! <<

TrakDah

Jag har beställt en TIR3 (oPro), kommer troligen före jul. Ska bli kul att flyga LOFC :)

/TD

Jotte

LOFC är ingen bra akronym... den kan "lätt" bli LowFuck .... :D

Edit och där slog lilla språkspärren till ja. Ja ja, ett engelskt ord för nuppa skulle det vara på slutet.... som har fyra bokstäver.

TrakDah

menar du Fuck?

/TD som inte har problem med ord, men däremot med amerikanare

Edit: men vafan! Ingår det i denna skitamreikanska programvara?

Bypass mode PÅ:
Fück
F U C K