News:

No significant change

Main Menu

Sturmovik für alles

Started by Bax, March 11, 2003, 16:03:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Obizzz

kommer nog att göra en helt egen profil till min cougar jag tycker inte om att anpassa mig efter andra utan anpassar cougar efter mig.. jag kör ofta liknande konfiguration i liknande sims t ex så försöker jag få alla WW2 sims så lika som möjligt så man lätt kan växla mellan dem
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Obizzz

såg att det kostade 129:- på webhallen.com står dock inte om det finns i lager de kanske har dyrare frakt också gamesmix tog bara 29:- i frakt det är ju dvd case så de skickar väl som brev
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Bax

Tack för länkarna Dewe !

Obizzz, jag tänker i samma banor och försöker likställa mina setups för olika simÃ,´s - är dock lite lat när det gäller att knappa ihop en macrofil med pekfingervalsen.

Problemet jag hade med trimmen (har ej ännu provat med att mappa till analog axel) var att trim funktionen gick för långsamt då jag mappat tangentbordet till Cougarn.
Det tråkiga dock är att den axel som är lämplig för trim oxå är lämplig för rudder :-X

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Obizzz

det är därför man skaffar pedaler ;)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dewe

Jag har höjdrodertrim kopplad till ANT ELEV. Funkar klockrent och är det enda sättet att som funkat för mig att få vettig kontroll på trim i IL-2.

Sidrodertrim ligger på knappar (inte så viktigt - finns inte på de tyska kärrorna ändå) och skevrodertrim har jag inte på Cougarn över huvud taget.

Om du har rodret på ANT ELEV så funkar det väl bra med trim på MAN RNG?

/Dewe

Jotte

Sidordertrim finns på tyska plan men inte för skrevroder. Eller ja, det finns på skevrodren med men de är sånna som markpersonalen justerade innan/efter flygning, piloten kan inte justera dem i luften.

Dewe

#14
Å fan, jag har uppfattad det som om det var sidrodertrim som inte fanns. Se http://www.mudmovers.com/sturmovik_101/FAQ.htm under rubriken "What does trim do for me?"

Men roder som roder... måste konsultera lite böcker och se om jag hittar nåt.

Edit:
När man söker på nätet så verkar det i alla fall som att BF-109E inte hade sidrodertrim (directional trim). Men jag kan inte luska ut hur det är med senare modeller.

/Dewe

ft

Bekräftas, många tyska kärror saknade sidrodertrim (och skevtrim med, för den delen). Trimmen sattes på marken med fasta trimtabbar och fick provflygas för att justeras för att flyga rätt i marschfart.

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus