Battleset för Harpoon 4: EU vs US

Started by JStar, January 29, 2003, 13:42:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mr Jim

JStar>Läskigt scenario du ritar upp. Fick ett ärligt svar från en EU parlamentariker i måndags, dom är 100% för en federativ inriktning på EU. 100%.

Fräck pappa.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Lupson

Prövade lite USA vs EU (inkl. Sverige) mha WinHarp och tillägget HDS1 för något år sen...var intressant att attackera en US Carrier Group med en armada AJ-37 / RBS-15, ubåtar och robotbåtar...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

SledgeHammer

Hehe. Vad blev resultatet?

Obizzz: Jag kan lira jänkare. 8-)
Mvh  - Stefan -

JStar

Utökning för att göra scenariot trovärdigare:

Mellanöstern destabiliseras av kriget. I Saudi blir protester till upplopp till revolution. Kungligheterna i Saudi ber USA om hjälp att stoppa den. När USA kommer till Mekka och Medina blir 1 miljard muslimer lätt snéa...

/J

RedOne/ zalzam

Jag läste din beskrivning på scenariot, oj du är på "vår sida, va" :D
Den tankegången du utveklar är MYCKET intresant ;)

/L
------------------------

Lasse Sandberg

zebra

Samtidig så vaknar Nordkorea och Kina ur sin slummer. NK sätter press på Sydkorea och Kina börjar närma sig Taiwan. Japan är hotat.......

z.

Jotte

Allt enligt principen "När katten är borta dansar råttorna på bordet"..... :D :p ;)

Mr Jim

Det finns analytiker som säger att Saudiaraben kommer vara det land som mest troligt kommer kollapsa först i mellanöstern när kungafamiljen där inte kan kontrollera de extremfundamentalistiska krafterna i landet och man kräver "demokrati".

Låter som ett intressant scenario, väldigt stort dock. Jag minns gamla hederliga Harpoon och 2:an på PC. Har för mig det fanns några svenska scenarios i 2:an.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com