News:

No significant change

Main Menu

ArmA/ArmA II nu?

Started by Horizon, January 18, 2003, 10:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Vitus

Man blir ju sugen att ta upp Arma igen när man ser det här.
Så mycket att göra så lite tid..  ;D

Dejjvid

Jo, det var nog det roligaste jag gjort i Arma2, och då satt jag ändå 'bara' i UAVn :)
På slutet (del6), när jag fick upp AC130:an i luften och började bekämpa målen så var det som en lång och utdragen orgasm.
Så jag hade nog en LSD påverkad kontakt med gud där ett tag :) Man kan även höra Salsam och KeyCat när de fnittrar som små skolflickor som fått sin första Barbie. :)

KeyCat

Nice FRAP'sning och nog kändes det lite som "devine intervention" för mig och Salsam när Dejjvid testflög AC-130C Spectre Gunshipet och började streama 25 mm bly och annat skrot från himlen ;D

Kanske framgår men om det inte gör det så är det Salsam och jag som syns som blinkfyrar på FLIR'en. Detta var bara ett enkelt testmission jag slängde ihop i editorn på ~10 min och vårt objective var simpelt, att med intel. från UAV-op Dejjvid ta oss genom Zargabad till flygplatsen och helst undvika kontakt med fi.

Vid vårt första försök (Surrounded 1-3) gick vi först söderut och blev ganska snabbt omringade av fi på oljefältet med brutal död som följd.

Om energi finns kvar hoppar jag in på TS lite senare efter käk/träning/tvätt/dyligt!

BTW: Passande bakgrundsmusik kunde vara Orups slagdänga "Jag blir hellre jagad av vargar..." ;)

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Det är ganska häftigt med IR-strobes, men jäklar vilket blinkande det är när man drar på sig nv-goggles. Fick ju nästan epilepsianfall på lanet. :) Kul video, Predator och AC-130 är fint!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Tadpole-1 this is Hawk-1, klart jag frapsade, standby for upload. Out.  ::)

Dejjvid

Horizon

Hehe, surrounded! Förstår att pulsen steg på er. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Vi får se om vi kan utveckla det här missionet lite. Kanske en grupp förstärkt med något pansarskytte fordon.
Med framryckning till en stad. Därefter avsutten strid, i syfte att inhämta något inne i staden. (när föremålet hämtat så har man en miljard triggers som löser ut) Slutligen tillbakaryckning med massiv påskjutning där UAV's och AC130's måste tillkallas för att fienden trycker på för hårt med RPG's och pansarskyttefordon.

Kan bli episkt.  8)