News:

No significant change

Main Menu

ArmA/ArmA II nu?

Started by Horizon, January 18, 2003, 10:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Quote from: Swebeast on June 22, 2009, 21:59:19
Ibland undrar jag om du är betald av, vissa, speltillverkare..  ;)

Då hade jag inte behövt vänta på att skaffa ett nytt GFX kort och TIR 5 utan redan haft dem ;)

Men visst, jag har alltid haft en viss förkärlek till OFP/ArmA/ArmA II. En av anledningarna är att även om det varit problem så har BIS jobbat hårt genom alla år och kontinuerligt släppt patchar för att fixa det mesta. Kan tyvärr inte säga samma om andra sim/spelutvecklare!

Sen är det nog OFP/ArmA/ArmA II's "öppenhet" och möjlighet till tonvis med addons/moddar/script/FSM/etc som gör att jag gillar det så skarpt samt att den är det enda sim som ger möjlighet till "Combined Arms" i stor skala.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Här är ett par screenshots ifrån ArmA ikväll.

Rivvern_

Quote from: ctrl on June 22, 2009, 21:56:19

090622 Helt utan planering blev det 5 från NOSIG som körde multiplayer.   

Fy vad cool jag ser ut med mina glasögon och bandana!

Horizon

Inte var dag som man ligger bakom en tvättmaskin ute i det fria och skjuter! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Swebeast

-"I know you're in there, get out with your hands...and dirty laundry...up!"  ;D

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

Svalkande regn här idag, någon som är på för lite A2:OA lir? Någon som vill agera gunner i en AH-64D?

BTW: Den inbyggda VON (voice) har förbättrats i A2:OA. Nu har man separat volym slider för VON samt en för mic och kan ställa in det helt OK, det lilla jag testat så behövs knappt TS längre mer än som fallback/backup.

/KC

KeyCat

Skoj på Anrops server tidigare ikväll med bla Oden, granQ, Subroc, Supram, ZiP mfl, tack för du hostar Supram och inbyggda VON funkar ju kanon nu när man kan ställa volym/mic separat!

Tittar in fler gånger och flyger er gärna in/ut med Littlebirden även om jag måste få till snabba/mjuka landningar aningen bättre samt reka ut bra LZ's...

Förvånad att inte Salsam & Swebeast e på G med A2:OA de brukar ju vara snabbast här på NOSIG, har ni gått o fått löneavdrag????  ;D

/KC