News:

No significant change

Main Menu

Tour of Duty NW 0.72 klar

Started by KeyCat, January 04, 2003, 16:56:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Det börjar likna nått nu... Har nu äntligen fått artilleri och dynamiskt väder att funka som det skall i multiplayer.

Här kommer en sammanfattning av Tour of Duty i nuvarande version.


- Baserat på Adammo's script, dock helt omskrivet, som gör hela NW delen av Ia Drang fientlig (planerar att populera de andra två sektorerna SW och E vid ett senare tillfälle)

- Dynamiskt väder som varierar inom ett uppdrag. Det finns tex chans att uppdraget börjar i fullt solsken men slutar med regn/dimma. Även förändringen i vädret sker över en slumpmässig tid (20-120 min).

- Uppdraget startar på slumpmässig tid varje gång (har dock minimerat chans till rena nattuppdrag eftersom jag själv inte gillar dem speciellt mycket).

- Majoriteten av fiende trupperna genereras dynamiskt (både till antalet och deras skill level) men är blandade med statiskt utsatta objekt som använder "placement radius" + "probability" vilket gör att två uppdrag aldrig är lika.

- Förbättrad AI, möjlighet att fiende trupper "trackar" den som röjer sig mest.

- 8 st spelbara LRRP varav officeraren har möjlighet att välja vapen till gruppen i briefingen.

- 2 st spelbara Air Cav. pilot och gunner till en Huey (endast pistoler).

- En AI styrd Huey Slick som kallas på via radio står till förfogande för insertion/extraction. Begär via radion att få avbryta insertion/extraction när hkp'n blir skadad eller får ont om bränsle (hkp kan tanka/repareras vid FARP).

- En AI styrd Cobra Gunship som kallas på via radio står till förfogande för CAS support. CAS support avbryts om hkp blir för skadad eller får ont om bränsle, meddelas via radion.

- Artilleri som kallas på via radio står till förfogande för support.

- Endast den som bär på radion kan kalla på ovan nämnda support och är den som "kommunicerar" med AI'n i HQ,  Huey'n och Cobran.

- Vissa av fienderna skjuter lysraketer om det är mörkt och de upptäcker oss.

- Claymore minor finns i utrustningen.

- Minor/boby traps finns utplacerade (dock ganska bergänsat antal men de finns).

- Förbättrad "rotorwash" effekt. Ser nu betydligt mer realistiskt ut än den första versionen.

- Använder Kegety's spectator script (slipper flyga runt som fiskmås när man dött om man inte vill).

- Plus lite till som jag glömt...


En del smågrejor återstår innan jag är helt färdig och vissa AI parametrar behöver säkert justeras efter hand. Det är bara att hojta om någon vill ha den men jag önskar fortfarande att den inte sprids utan stannar "inom NOSIG" tills jag är helt färdig och hunnit skriva README.TXT med credits etc.

Vill än en gång tacka ALLA som varit med och spelat de senaste veckorna!  Speciellt Jotte, granQ, DZ och Renegade som har varit föremål för mina "snabbtester" (dvs inget lir utan bara test) :D

Edit: Glömde ju lille granQ :)

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

BEQ


KeyCat

#2
Jupp, några av de saker som jag tänkt göra innan jag anser mig färdig med version 1.00 är att lägga in ytterligare några mål i den "mall" som nu existerar. Jotte hade ett bra förslag att någon av byarna kunde innehålla några VC/NVA officerare som kunde bli måltavla. Jag skulle också vilja få fi mortar till att bli lite mer aggresiv och skjuta på lite längre avstånd. Fler idéer??? förutom konvoj som redan finns (och nu fungerar) ;)

En annan sak jag tänkt på men vet inte om den är så bra? För att öka "beroendet" av en teamleader funderade jag på att ta bort kartorna för alla utom teamleadern och den som har radion. Resonnemanget baseras på att alla i en infanterigrupp troligtvis inte bär karta. Vad tycker ni?

PS: Vad sägs om lite lir idag Söndag eftermiddag?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Dubble0zero

Det där med kartan verkar vettigt, men det skulle vara kul om man kunde visa den för någon, t.ex. lägga ut den på marken eller nåt, fast det går väl inte antar jag...

Om man vill så kan man ju ha en Rysk helikopter som kommer med vapentransport/VIP officerare eller nåt liknande... det kan ju bli ett mål... Den kan komma en gång varje dag, stanna några minuter, släppa av en officerare som går in i nåt hus och kommer tillbaka till helikoptern efter en liten stund, och sedan lyfter helokoptern igen...

Föresten, finns det patrullbåtar på floden.... jag tror att det skulle kunna bli bra...


Spela idag... Gärna...
Nån annan?
...000... =)

BEQ


Dubble0zero

...000... =)

BEQ


Dubble0zero

Han är offline... vi får väl vänta och se om han loggar in... annars så kan vi ju köra på nån officiell sever... men det är inte lika roligt...
...000... =)