News:

No significant change

Main Menu

Utflykt till Linköping?

Started by griffin, December 03, 2002, 11:31:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Dubble0zero

Om det blir nån gång i vår så hänger jag gärna på, fast bara om det är MC väder (över 0 grader), jag är bara 17, så jag har inget bilkort...
...000... =)

Horizon

Ah, de gamla härliga tiderna då man bara hade sitt lätta MC-kort... :)

Då var favoriten en Aprilia AF1 Futura. Ja, jäklar vad jag drömde. :D

Vad kör du, 00?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Jag hade gärna hängt på om det inte vore för att jag nuförtiden är bosatt i Umeå uppe i Norr. Sen brukar jag endå bli så knäpp när jag kommer till flygvapen museumet. Springer runt och tar okontrollerat på saker ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Obizzz

lol jimmy

ser ut som om vi skulle kunna bli ett gäng iaf :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Dubble0zero

Jag kör en Honda XL 125V Varadero.
Den är riktigt trevlig, det enda som man egentligen kan klaga på är att den är lite slö i motorn, men det går ju inte att få bättre så länge det ska vara lätt. När jag får tungt kort så kanske jag byter upp mig, jag har länge funderat på en BMW R1150 GS men jag vet inte, Honda transalp är ju rätt fin också och så kommer det säkert nåt mer att fundera på, så man får väl se.... =)
...000... =)

Horizon

Både BMW'n och Transalpen är fina grejor. Jag har provat båda. Hade jag varit tvungen att välja hade jag valt Hondan. Kvalitet rakt igenom hela bygget. (Med det inte sagt att BMW inte bygger med kvalitet såklart).

Jag själv körde en Kawasaki ZX-6R för några år sedan. Tyvärr slutade min sporthojskarriär ute i skogen, efter ett oväntat traktormöte i en skarp vänster. Hojen blev totalknas och jag började köra enduro istället.

Mycket mer manligt än att ligga på motorvägen och smiska i 260 kilometer i timmen. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

QuoteOriginally posted by Mr Jim

Jag hade gärna hängt på om det inte vore för att jag nuförtiden är bosatt i Umeå uppe i Norr. Sen brukar jag endå bli så knäpp när jag kommer till flygvapen museumet. Springer runt och tar okontrollerat på saker ;)

Lol, ja jädrar, känner igen det! :)

När jag var där sist hade jag både flickvän och barn med. De stod ut förvånansvärt länge medans jag smög omkring bland planen, kikande in i efterbrännkammare och studerade turbinblad på nära håll och allt annat som skadade människor som jag får ett i det närmaste djuriskt behov av att göra i en sån miljö.

Men de tröttnade en efter en och det var först med en konstant tjatande 6 åring som ville hem, en gnällande 1-åring och en sur flickvän som jag lyckades slita mig från mina nyvunna vänner (ehhh ;) ). Och då hann flickvännen packa in barnen i bilen och köra fram den och bli ännu mer sur för att hon fick vänta i bilen, för det fanns ju flygplan mellan museet och bilen med... som jag bara hann se lite på på vägen in. ju.

Och nu vill de inte följa med mer, trots att flickvännen erkänner att det ju faktiskt var intressant ("den första timman ja!!")...

:)

Griffin
snappahead

Clark

Måste ju lägga mig i den här diskussionen också. Har aldrig dock besökt flygvapenmuseet i Linköping, och blir ju faktiskt lite sugen på att hänga på. Dock en lång väg att transportera sig härifrån Växjö.

Jag var på ett flygmuseum i USA, eller närmare bestämt i New England nånstans (tror det var New Hampshire eller Connecticut). Det låg precis bredvid en flygplats som även var bas för ANG. Så medan vi åt frukost på McDonalds startade fyra A-10 precis utanför restaurangen. På museet fanns dessutom en A-10. Förutom detta underbara plan en AH-1 Cobra, en Mustang plus lite gamla 60-tals plan (A-7 tror jag m.fl.) Mycket trevligt.

I den tillhörande souveniraffärer kunde man köpa plastmodeller och böcker. Jag mötte en amerikan i 40-års åldern som hade fått tag i en modell. Han tittade på min modell och jag tittade på hans. Sedan tittade vi på varandra och han sa:

- "The kids are loose...", med ett stort leende.

Utanför stod en annan amerikan och förklarade för sin 12 årige son, tittandes på A-10:orna i luften, -"No, that's an A-10". Mycket viktigt :)

Hehe, stora minnen från USA :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1