News:

No significant change

Main Menu

Kul pryl

Started by SledgeHammer, October 20, 2002, 14:32:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Nåt att fördriva tiden med mellan flygturerna på nästa KVÄK..? =)

http://www.boston.com/news/daily/18/odds_cannon.htm
Mvh  - Stefan -

Andreas

LOL
nåt att skjuta på grannarna med...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Haha, sånt här är KUL! Tänk att få bygga kanoner och katapulter på heltid, det skulle vara något... :D

Såg ni dokumentären på TV förra året som handlade om ett gäng som byggde en medeltida katapult? De sköt flera hundra kilo tunga stenbumlingar med den. Slog hål på murar och annat trevligt.

Har för mig att jag sett samma katapult (den heter egentligen inte "katapult", utan något annat jag inte kommer ihåg) slunga iväg en VW-bubbla några hundra meter... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Trebuchet. Det var ett kul program, såg det jag med. Och den rike dåren i GB som kastar brinnande pianon. Han har visst som mål att bygga en större och kasta en röd dubbeldäckare (buss alltså).

Såg nåt på Reality TV om nån dåre med flickvän där han kastade henne så att hon landade i ett stort fångstnät. De prövade först med en trave bildäck ovh det funkade. När hon blev kastad hade de ju naturligtvis inte räknat med att hon var lättare än traven med bildäck varför hon genast studsade ur nätet och bröt bäckenet. Ouch!

Jag vill också bygga förstörelsemaskiner på heltid =)
Mvh  - Stefan -