News:

No significant change

Main Menu

Flyga?

Started by SledgeHammer, September 12, 2002, 18:41:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SledgeHammer

Med dig funkade det ju iaf. Men då hade jag inte tid längre...suck.

Maverix: Alla kanske kan prova att ansluta med lägre hastighet så kanske jag kan få vara med också?
Mvh  - Stefan -

KeyCat

Alternativet är kanske att köra TE mission istället för den bandbreddskrävande kampanjen om/när vi är så pass många?

Falcon 4 i all ära men jag måste erkänna att jag personligen börjar bli mer och mer intollerant mot "F4 strul". För mig är det viktigt att om det är 6 stycken som startar så är det också 6 stycken som skall få möjlighet att landa (om man nu inte blir nerskjuten förstås) och inte som det brukar vara att en ibland två avslutar uppdraget med en sur CTD :-/

Skall försöka joina vid 18-tiden på söndag...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

TE är skoj ibland, men kampanj ÄR Falcon. Eller hur ctrl!? =)

Jag verkar vara hårt nedsjuten ikväll... Ett stycke död hårddisk. Det enda viktiga på den var Falcon och tyvärr har jag ingen backup på de prylarna (ja, jag vet: IDIOTISK). Jag ska kolla upp garanti på disken men jag misstänker att den är några månader utanför garanti och isf blir det pilla och testa. Tyvärr tror jag att det är elektriskt men det är klart... om någon har en IBM 75GXP (inte tillverkad i Ungern) DTLA-307075 från mitten av 2001 och vill låna ut sitt styrkort så prövar jag gärna om jag kan få snurr på disken så jag kan läsa ut saker och ting.

Fabriksgarantin är 3 år så i värsta fall får jag krångla direkt med IBM...
Mvh  - Stefan -

Andreas

QuoteOriginally posted by SledgeHammer
Jag ska kolla upp garanti på disken men jag misstänker att den är några månader utanför garanti och isf blir det pilla och testa. Tyvärr tror jag att det är elektriskt men det är klart... om någon har en IBM 75GXP (inte tillverkad i Ungern) DTLA-307075 från mitten av 2001 och vill låna ut sitt styrkort så prövar jag gärna om jag kan få snurr på disken så jag kan läsa ut saker och ting.

Hade själv en IBM 75GXP fast 45GB som började väsnas. Den var köpt i januari 2000 tror jag... Pratade med företaget där den var köpt och dom skickade en fodrad kartong med färdigifylld följesedel. Bara att lämna in på posten.
Den är iaf ivägskickad nu och jag väntar på en ny (modell?) när som helst :)
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

KeyCat

Håller fullständigt med att kampanj är att föredra över TE uppdrag men om valet står mellan "kampanj med strul" och "TE uppdrag utan strul" blir valet enkelt för min del.

Som ctrl påpekade (och som deras senaste flygning i fredags bevisade) så är 4 stycken med ADSL/Kabel problemfritt, problemen verkar börja om vi är 5 eller fler. Förhoppningsvis beror det på att Mav's bandbredd inte räcker till för då lär det ju gå bättre om ctrl kan få upp en F4 server på 10-MBit linan.... I annat fall kan det bero på att vi blandar ADSL/Kabel med modem/ISDN och då är det ju inte lika skoj.

PS: På grund av RL(tm) kunde jag tyvärr inte joina igår kväll :-/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

SledgeHammer

Blandning av olika anslutningshastigheter tror jag inte spelar nån roll. Några jänkargrupper har flugit en hel del mixat och det har fungerat.

Urk. Har inte orkat bry mig om datorer idag... knappas imorrn heller... Men vi får se till helgen.
Mvh  - Stefan -