News:

No significant change

Main Menu

ICQ Lite

Started by KeyCat, September 30, 2002, 11:49:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Vet att många fler än jag varit allergiska mot nyare versioner av ICQ och annan sk "bloatware" men deras nya ICQ Lite verkar riktigt trevlig....

1. Inga massa onödigheter.

2. Går att skicka SMS och filer.

3. Liten och minnessnål.

4. Sparar kontaktlista på deras server precis som MSN etc.

Kanske t.o.m kan få mig att börja använda ICQ igen :D

http://www.icq.com/download/

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Andreas

Annars finns ju alltid Miranda. Stödjer icq och msn.
För den som gillar att bygga själv finns källkoden här.

Tanka miranda_nightly.zip på samma gång.

Edit: Dialogrutan i Lite för att spara historik och filer var lite buggig.
Gillar inte heller gränssnittet, tar upp för mycket plats. Den är tex bredare än vad 2002 är.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Vad är det egentligen för fel på ICQ!?

Jag har använt det i många år och jag fattar verkligen inte vad det är som gör att vissa skyr det som pesten... :-OO

Fungerar hur bra som helst hos mig iaf...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Tror de flesta inklusive mig själv fick lite av den inställningen när varje ny version blev fylld med mer eller mindre onödiga finnesser. Detta ledde till att ICQ tog ganska mycket systemresurser (~15-20% om jag minns rätt?) och den blev i mitt tycke även strulig att använda med alla 511 menyalternativ.

Slutade använda ICQ för några år sedan (stannade på 98a) och mycket berodde på detta men jag måste säga att de har fattat galoppen med ICQ Lite, enkel att använda och tar ~5% systemresurser vilket är lite mer acceptabelt (troligtvis en yrkesskada ;-).

ICQ Lite funkar perfekt för mig och har de funktioner som jag behöver, varken mer eller mindre! Rekommenderas för det är ett smidigt sätt att hålla kontakt med vänner och även med andra här på forumet för multiplayer lir etc. Mitt ICQ# är 930126 om någon undrar...

Tror tom att ctrl och Swebeast kan gilla denna :p

/Christer (a.k.a KeyCat)

Lomez

Jag tror många ser det på lite olika perspektiv ex grafik eller prestanda?.. vanliga icq me plus versionen så går det ju att smeta på rätt fina skins på icq:n (kanske går me lite också?) vissa passar jättebra med bakgrundsbilden i windows eller kanske nån theme, det ska typ se stiligt ut. Andra bryr sig väl kanske inte lika mycket om grafiken och tänker mer på en snabbare miljö :)..,  själv använder jag icq 2002 och det funkar utmärkt me skinsen tillsammans me min xp theme. ..och där har vi också samma grejj, använda xp eller win98?..snabbast, snyggast?..eller kanske stabilast? ;)

KeyCat

Tror du har helt rätt Lomez... Smaken e som baken brukar det ju heta och själv föredrar jag de smidiga/enkla alternativen före de snygga/komplexa.

Använder tex fortfarande Windows 98 SE som är snabbt och smidigt eftersom inget jag kör (ännu) behöver XP.

/Christer (a.k.a KeyCat)