News:

No significant change

Main Menu

Inbound for landing??

Started by Lomez, October 05, 2002, 01:44:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lomez

När jag och en kompis var ute och seglade genom ett "internet spel" där bara han och jag var inloggade hörde han inte vissa saker som jag hörde angående landningen "Inbound for landing".., man brukar få koordinater för en inflygning när man anhåller om en landning.

Jag = 11
Kompitos = 12

12 anropade tornet först och fick klartecken för landning med en viss "heading" som han då följde men

11 hörde 12 koordinater + vidare koordinater som 12 INTE hörde, och alla anrop gick till 12 eftersom bara han hade anropat tornet.

Varför hörde jag alla hans svar från tornet och anrop medans han inte hörde alla svar från tornet??  ex Final aproach course..,(dock endel anrop hörde han)

hoppas inte detta blev för rörigt :-/

Lomez

Lomez

Ok..,

Jo för ibland hörs inte hans röst genom TS heller i falcon och han brukar bara höra ett förskräckligt brus.., så får typ stänga av allt och starta om, sen brukar det funka lite bättre.

Han brukar nämligen skapa en egen TS server+Falcon server som jag joinar. Sen brukar "jag" skapa tex en Tactical Eng. eller en Campaign.

Blir det lättare om vi båda loggar in på NOSIG Ts servern istället och ex jag hostar falconservern och spelet.?

tackar för svaren ;)

Bax

En sak som jag fått erfara vid Falcon lan är att man kanske inte alltid har full koll på vem det är som är host och vem som är client. T.ex. så kan man logga på någons IP men om någon annan startar kampanjen så blir denne Falcon host istället - snurrigt?
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW