News:

No significant change

Main Menu

Boktips

Started by Streaker, September 12, 2002, 09:22:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Streaker

Jag vill bara nämna två mycket bra böcker, nämligen misslien och farsot av Peter Buggert. Missilen handlar om en forskare som kommer på en ny typ av supermissil. I boken kritiserar han också JAS med några intressanta meningar.
/ --Maui--

Horizon

Å herregud, jag läste uppföljaren till "Missilen" ("Kamouflage" tror jag den heter) och den var allt annat än bra. Jag lämnade faktiskt tillbaka den innan jag läst ut den... :-X

Storyn var riktigt trist (för att inte säga totalt osannolik) och spänningen infann sig aldrig. En massa tjafs om säkerhetssamarbete mellan den svenska och israeliska säkerhetstjänsten och ett superplan som åkte fram och tillbaka.

När svenskarna sköt en sån där missil från första boken, mot en staty i St. Petersburg, lade jag ner boken och lämnade tillbaka den... ;)

Nu har jag inte läst "Missilen", men om den håller samma klass som "Kamouflage", så har ni inte mkt skönläsning att vänta er.

Nu har jag fått vara lite sådär elakt kritisk igen. Härligt, härligt! Hehehe... :D

Varma missiler (!) från Horizonten som snart skall tipsa om några böcker, så att ni andra också kan få såga mig... :p
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Streaker

Ja det är mycket möjligt att de är dåliga för de tips jag har fått om böckerna är nog inte den mest tillförlitliga källan. Dock tycker jag att Missilen håller en bra klass än så länge   sid 150.......   Men jag fattar inte en sak  sade du att den bok du hade läst hette
Kamouflage. Uppföljaren till missilen heter farsot så då måste den du läst varit uppföljaren till den.... Jaja tackar för svar då skall jag hålla mig borta från den.:) :) :)
/ --Maui--

Horizon

Nej läs den och säg vad du tycker istället. Smaken är ju som baken... :)

ft

Låt oss säga att han som skrev "Missilen" hade inkomster från andra håll också... och med 'Missilen' gick han den arbetsgivarens ärenden. Hans sågande av trettinian m m är nog svårt att komma åt men jag minns att jag tyckte att det borde sitta ett helt annat ord på 'f' än "författarskap" på hans gärning. Kommer tyvärr inte ihåg exakt hur det hela hängde ihop men jag läste några artiklar om killen. Han var visst bl a ganska tätt lierad med Israelisk försvarsindustri om inte minnet spelar mig större spratt än vanligt.

Kan väl vara kul att läsa som kuriosa men betala för guds skull inte för den. Han skall inte få utspätt de inkomster han hade från utlandet...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Hade en aning om detta. Hur det ligger till i verkligheten kommer man väl aldrig orka ta reda på, men det luktade verkligen "fria fabulationer" och reklam om den boken jag läste till hälften... ;)