OFP-R Skönt lir och upptäckta buggar

Started by BEQ, July 07, 2002, 20:34:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

BEQ

Jag gillade OFP stenhårt redan när det kom och har spelat det troget sedan det släpptes och även spelat över nätverk med kullarna. Jag såg verkligen fram emot att R skulle släppas i fredags och lyckades få tag i ett ex i början av veckan och har suttit med det sedan dess. Det är jäkligt svårt att slita sig.

Först och främst är ju ön/terrängen mycket större och mer bildskön (fan att jag bara har 1 GHz och 384 MB RAM). Terrängen påminner mig mycket om övre Norrland, med alla myrar, småträd och väglösheten. Uppdragen har blivit mycket roligare (och avsevärt svårare) och man måste tillämpa mycket mer stridsteknik än tidigare. Stridstekniken har blivit bättre eftersom gubbarna lyder order bättre. Sedan krävs det också en hel del disciplin för att klara uppdragen bra. Det gäller att inte bli av med för mycket folk och definitivt att hela tiden samla på sig bättre vapen eftersom de följer en genom spelet. Vapnen har också blivit bätte. T ex är XM-177 avsevärt förbättrad med rödpunktssikte. Överhuvudtaget känns R mer verklighetstroget och mer likt skarpt uppträdande.

Några av de buggar jag upptäckt är att man ibland inte kan ta på sig NV goggles fastän man har dem i utrustningen och att ge order till en gubbe att framrycka till en viss punkt på en bro gör att han till slut hoppar över räcket och dränker sig själv. Kul när denne hade de sista laddningarna i gruppen. Hoppas de rättar dessa buggar inom en snar framtid.

Måste spela mer nu

/BEQ

KeyCat

Håller med dig på alla punkter BEQ, OFP:R är allt jag önskade det skulle vara och mer därtill! Har fokuserat att testa multiplayer först och igår flög vi co-op som pilot och gunner i samma AH-64 via Internet (ADSL) helt laggfritt och utan problem!

Av det jag/vi sett såhär långt har de gjort ett mycket bra jobb med den nya nätkoden och OFP:R är ett måste för alla som gillar infanteri/flyg/tanks/båt/bil/motorcyckel simulatorer och jag ser fram emot mer "combined arms" co-op framöver :p

Finns säkert en och annan bugg kvar men BIS har ju tidigare visat att de bryr sig så om de bara får reda på dem så är jag säker på att de fixar dem. En annan cool sak är att de gamla öarna också ser mycket bättre ut med den nya terräng motorn (förutsatt att man har hårdvara som klarar att köra i high eller bättre).

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Jotte

Jag knäckte det uppdraget efter att du kopplade ur ctrl. :D:)
Det finns dock en stor bugg i det, det finns ingen slut trigger!!!

Jag röjde bort ALLT NATO hade på ön. Efter att ha sprängt flygplan, slog ut den där M113 som åkte runt och så sköt jag ner ytterligare en hkp som fasnat i "vikelvolten" , sprang ner till stridsvagnsdepån och tog jeepen ner till den Sovjetiska utposten. Sprang runt där för att försöka få uppdraget att avslutas men icke då! Tar Hinden som fanns där och flyger upp till basområdet igen, sänker 4 patrullbåtar, en LST och förstör 2 st M1A1. Flög sen ut till den lilla ön som Soviet höll och landade där och sprang runt ett tag men ingen trigger där heller. Fick ta abort tillslut för att avsluta uppdraget.

Summa sumarum hade jag 153 kills och 17700 poäng efter uppdraget var slut. :D :D

Förutom ett det fattades en avlsutande "end" trigger är uppdraget riktigt bra faktiskt. Hade mkt kul ihop med ctrl och sen även efter. :)