Böcker som liknar "Vipers in the storm"?

Started by Horizon, September 23, 2002, 17:40:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Vad gäller Vipers in the storm så kan jag hålla med om att det är lite väl mycket "God save America!" då och då, men frågan är hur det skulle kännas om det var svenska piloter det handlade om... :-/

"God save Sweden!" kanske... (Inte för att jag tror på någon gud, men nationalismen skulle nog finnas där iaf).

Gamle Kieth verkar påläst kring världssituationen (om det inte är efterkonstruktion) och jag uppskattar att han i alla fall har ett samvete, som lyser genom då och då. Satt nästan och fällde en liten tår när han skrev sitt sista brev hem innan kriget började. Det var så vackert... :-X  . . .  :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

i övrigt verkar det ju vara en trevlig liten bok har dock inte kommit mer än 50 sidor in i boken eller nåt sånt...
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Horizon

Ah, då har du det göttaste att se fram mot... :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Obizzz

sista meningen jag läste var något i stil med "you are the best fighter pilots in the world flying for the best country" det var då jag la ner boken o somnade istället :D
men snart börjar ju kriget det lär bli mycket roligare o läsa :)
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

Clark

Vore det inte ganska patetisk om en pilot i US Air Force tänkte "you are the worst pilot in the world flying for the worst country", eller om en pilot fick detta intutat av sin befälhavare?

För moralen och självförtroendet måste du tänka att du är bäst eller iaf bättre än din motståndare, och detta gäller även om du är svensk, irakier eller amerikan.

Jag tycker många klagar på att i amerikansk litteratur och film att amerikanarna är patriotiska m.m. Men läs en bok av en engelsman eller en arab eller en japan, och se hur patriotiska de är. Förmodligen mer än amerikanen (har själv läst en bok av en japan i 2vkr).
Den mesta film och litteratur vi läser är från amerika, men patriotism finns överallt, i alla länder. Sverige har inte varit i krig på bra länge, därav har vi tappat lite av våran, men jag tror nog att vi var ganska patriotiska under Carl XII's tid.

Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Obizzz

problemet är bara det att de flesta andra länder har ju en anledning o vara patriotiska USA har fan inte mycket att vara stolt över :)
ta mig inte för allvarligt dock hehe men det är min erfarenhet
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se