News:

No significant change

Main Menu

OFP: Resistance är ute!

Started by KeyCat, June 28, 2002, 18:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat


Har själv ännu inte hunnit få tag på den men OFP: Resistance är ute. Om någon annan i forumet har testat den hade det varit skoj att höra vad ni tycker. Några bilder av Satchel från den nya ön Nogova samt den nya Hokum (V-80)  helikoptern...

Bron



Hokum (V-80)



Hokum cockpit



Han postade även några intressanta bilder som visar de gamla öarna med den nya grafikmotorn. Bilderna nedan visar Malden med högsta terrängupplösning, snacka om skillnad!





Notera att träd och andra objekt på de gamla öarna är oförändrade, det är "bara" marken som blivit betydligt mer kuperad (de nya träden/texturerna finns bara på den nya ön Nogova).

Jag köpte aldrig Red Hammer add-on'en men OFP: Resistance är ett självklart köp för min del!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

RAY

oj oj oj :D

ser hur läckert ut som helst...   dags o ta en sväng till software express........ :p

Swebeast

Jag har den och du vet var du kan få tag på mig.....;)

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

#3
Vad är ditt första intryck om du hunnit testa den Swebeast??? Hoppas på lite co-op action framöver...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#4
OK, har lirat lite OFP: Resistance i singleplayer och överlag så är det en bra add-on enligt min mening. Vill dock testa multiplayer innan jag ger slutlig kommentar :p

Den nya ön Novoga är stor och härligt kuperad. Nu finns det också större hus/byggnader och taket på ett 8-våningshus blir en bra plats för en sniper. En annan sak som jag gillar är att man nu kan släppa vapen och andra grejor närsomhelst och även lasta in dem i fordon för att på så sätt kunna ha med sig lite i reserv ifall man stöter på stort motstånd ;)

Dock verkar mina 256 MB RAM i minsta laget för jag har ihärdig disk access när jag lirar på Novoga så det är nog läge att uppgradera till 512 MB eller mer för min del.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Fluff

Du behöver båda. Men det lilla jag har sett verkar helt klart lovande. Skulle precis till att testa det på en ny burk med som jag hoppas tillräckligt med kräm för att köra allt fullt ut när en disk rasade på jobbet :-( . Så nu sitter man här istället och har det festligt...


/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

Swebeast

Håller med Keycat. Nya ön är underbart varierande vad gäller terrängen. Kampanjen tycker jag också de har lyckats med; man känner sig väldigt delaktig i det som händer tack vare alla små "videos" som dyker upp här och där (kan kanske bli jobbigt i längden vad vet jag). Tog en flygtur runt hela ön och ser fram emot SP och MP-missions!

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

KeyCat

#7
Testade att köra med högsta terrängupplösningen (Very High) men om man inte har mängder med RAM (512+ MB) och en snabb CPU är det en slideshow och för min del med 256 MB okörbart. Man kan dock enkelt välja mellan fem terrängupplösningar i setupen så den är väldigt skalbar...

 Very High
 High
 Normal (samma som orginal OFP)
 Low
 Very Low

Den näst högsta inställningen (High) ser också mycket bra ut och funkar hyfsat på min burk. Fluff, låt oss få reda på hur det går på din burk när du får igång den...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<