News:

No significant change

Main Menu

DCS:A-10C Tips & Trix

Started by Vitus, November 16, 2010, 20:23:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vitus

Har problem med att få TrackIr centreringsfunktionen att funka i A-10C, dom som är F12 från början, tror att det funkade första gången jag var inne men
sen har jag inte fått till det. Har tagit bort F12 lagt till F12 provat andra knappar, testat lägga F12 på profilen i stickan men inte då.
Hur har ni andra gjort? vilken knapp mappar ni för det kanske är att den kolliderar med F12 i spelet?

ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Vitus

Ursäkta mig ft men jag får det inte att funka. Har provat att mappa om profilen i TiR men mappar du den även i settings i spelet sen?
Och om så är fallet vad lägger du den på då? hittar ingen plats att lägga det på TiR i spelet ?
Jag blir knäpp på det här.

Dejjvid

rshift + F12 använder jag, funkar prima.

ft

Finns det inbyggda TiR-knappar i spelet? Mer än jag sett i så fall. :)

Jag mappade upp RALT+F12 direkt i TrackIR-programmet och lämnade det så. Har inte varit några problem.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

ft

Felfelfel av mig, mittåt!

ALTCTL+F12. Och "Trap" ibockat i TrackIR.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Vitus

Ok nu har jag löst problemet för mig. Hittade på NP:s forum att man måste aktivera även TrackiR som Administratör, detta hade jag inte gjort
när jag gjorde detta fick jag aktivera Vector expansion igen och sen funkade det.
Är inte van vid Win 7 ännu men varför måste man köra som admin när man inte har flera konton aktiva? Har bara ett som jag kör
och då måste jag väl vara admin hela tiden eller?
Ja ja jag fattar väl det där sen någon gång.
Härligt att vara igång igen och att det funkar som man vill.  ;D

Tack för tipsen.