Scar Symmetry släpper nytt material

Started by Horizon, October 11, 2009, 23:12:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Deras nya skiva är ute och jag är imponerad över de nya sångarna (ja, de är två stycken nu istället för Christian som lämnade bandet efter förra skivan). Videon till Noumenon and Phenomenon är dåligt filmad/klippt, men jag tror man ska se den med lite humor i sinnet. Lyssna till gitarrerna vid 2:15 - 3:15. Tappar hakan... så jävla bra.

SCAR SYMMETRY - Noumenon And Phenomenon
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

Jag är besviken!

Här förväntar man sig en kraftfull kritik av den kantska filosofin och så är allt man får en förvirrad och ibland direkt felaktig tolkning. Bara påståendet att fenomenet skulle vara ett observerat noumen är ju ett så hisnande tankefel att man tar sig för pannan. Själva tanken på att man ens skulle kunna förstå "tinget i sig " är ju som att spotta Kants lära rätt i ansiktet.

/ledsen och förbannad


Odi profanum vulgus, et arceo

Horizon

Det är nu med säkerhet bekräftat att ni röker alldeles för mycket braja på IT-databas-support-oracle-avdelningen på GU! :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

#3
Hade missat att dom släppt en ny!!
Scar symmetry är riktigt bra, såg dom live på House Of Metal i Umeå 2007.
Hade inte hört mycket med dom före det och vart helvetes impad över Christian! Helt sjukt att han fixade sången själv...
Tackar för tipset
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Härligt att det dyker upp någon med bra musiksmak! :)

Du hittar mig på Trädgårn i Göteborg den 17 november. Har länge velat se dem live, synd att man missade Christian, men jag gillar verkligen de nya sångarna ju mer jag lyssnar på nya plattan.

Frugan och dottern kan snart "2012 - The demise of the 5th sun" utantill, framför allt solot eftersom jag spelar den låten i bilen hela tiden. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Baztid

Har inte helt hunnit lyssna in mig men den nya skivan får klart godkännt!
Man är ju alltid skeptisk då dom byter ut en sångare.. Men de är ju samma stuk och dom passar bra in i bandet!
Nej de var synd du missade se Christian live.. det var så man tappade hakan lite mellan varven  :o
Har inte inplanerat gå på någon konsert just nu.. Kanske blir House of Metal i Umeå igen. Brukar vara kanon där!

Sista tiden har de faktiskt kommit flera bra skivor :)
Raised Fist senaste "Veil of Ignorance" är sjukt bra! Kan nog dom flesta utantill snart..Words and Phrases är nog favvo just nu  ;)
Sen har ju Lamb of God släppt en ny "Wrath" som hela skivan är en guldgruva...
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Baztid

Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Horizon

Hehe den måste du ju gå på med så bra band. :) Hämtade ut biljetterna till konserten på tisdag, ska bli så jäkla sköj. Är nästan mer nyfiken på DevilDriver än SS nu. Hårdrock blir det hur som helst! \m/
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names