News:

No significant change

Main Menu

Nya Saab 9-5

Started by ctrl, July 23, 2009, 20:25:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Det här ställbara pipandet (som min Saab också hade) behövs för mig. I saaben men framförallt i den väldigt tysta Audin hade jag garanterat passerat körkortsgränsen av ärligt misstag utan hjälp av sådana här varningssystem.

Jag vet att du retas... För övrigt anser jag att cyklar borde förbjudas ;)
Control
87th Stray Dogs VFW

Lupson

ctrl: Har också en sån funktion i min Peugeot, men jag brukar nästan alltid köra med farthållaren påslagen istället, även om min bil knappast är Audi-tyst. Det blir 10 mil om dagen till&från jobbet på E20, så lite farthållningshjälp är inte alls dumt, även om jag under 1Ã,½ års dagligt pendlande lärt mig var ev. fartkontroll är - ungefär 1 gång var sjätte månad....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

ctrl

Jag har precis gått från tre års pendlande med 3 mil åt vardera hållet genom stockholmstrafiken till att bo 1006m promenadvägen från jobbet.

Audin har stått i garaget på jobbet varje natt hittills, tom. när jag kom hem en bra stund efter midnatt, åkte jag till jobbet med den och promenerade hem :D Jag körde Sthlm-Örebro t/r i fredags då använde jag farthållaren men i trafiken i närheten av stan är det för ryckig för att det skall vara lönt att slå på den.
Control
87th Stray Dogs VFW

Horizon

Farthållaren är bästa vännen. Kommer aldrig att köpa en bil utan sån igen. Luppe, låter som du jobbar i Alingsås tycker jag. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Rivvern_

Njaeee. Så snygg är den väl inte.

Horizon

Du kommer att tycka annorlunda när du får se den i verkligheten. ;)