News:

No significant change

Main Menu

Minnes problem i ArmA

Started by Salsam, July 03, 2008, 18:03:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Hej... blir allt som oftast utslängd från ArmA War servrar pga. "BattlEye: Corrupted Memory #2"
Har försökt söka på olika forum ang. problemet men inte hittat några svar alls  :'(
Har 4 Gb Ram så jag förstår inte varför det skulle vara några problem. Inga andra spel strular heller.

Har ju precis fått nytändning av ArmA och War med min nya dator.
Bör tilläggas att jag kör helt utan några moddar eller andra (vad jag tror) illegala program i bakgrunden.

Snälla bullen, hjälp!

Rivvern

Antingen så är det problem med ArmA, eller så har du faktist fått dåliga minnen..

Innan du drar till jobbet eller motsvarande tankar du ner och bränner Memtest från
http://www.memtest.org/ . Låt programmet stå några timmar.




ctrl

Mm, efter att du försäkrat dig om att det inte är ett riktigt problem med minnena så kan du testa med -maxmem=1024 i genvägen.
Control
87th Stray Dogs VFW


Salsam

Har nu fått spelet att funka på de flesta servrarna... och tror jag vet vad felet beror på.
Minnena är det inget fel på alls, snarare är det BattlEye som är lit väl uppkopplingskänsligt. Det är tydligen så att om inte BattlEye har 100% kontakt hela tiden (låg ping motsv.) så kickar den spelaren. Många som har det problemet tydligen och som skall ha dykt upp i senaste patchen, inte i Betan.

Så när jag stängde ner MSN och TS så kommer jag in på de flesta servrarna igen. Tråkigt att man inte kan köra TS dock.
Men det bör tilläggas att jag har ~30 ping på "Kelly's Heros" servern men ändå blir utkickad av BattlEye.

Någon som förresten vet om man kan gå med i varandras grupper i War? Så man kan använda "group channel" chatten?

KeyCat

#4
Som jag sa till dig igår så misstänker jag att det kan vara ett "Vista issue" om du har ArmA installerat i default C:\Program Files. Prova installera om ArmA och lägg det i tex C:\Spel\Armed Assault.

Om jag förstått saken rätt så strular även IL-2 med Vista om det inte installeras utanför C:\Program Files. Kör inte själv Vista skarpt (och kommer troligtvis aldrig att göra) så jag kan inte testa/verifera själv...

Om inte det löser problemet så rekommenderar jag att du postar ditt problem i följande tråd på BIS forumet...

BattlEye problems

Mannen bakom BattlEye ($able) verkar lyssna och fixa problemen som uppstår...

/KC

>> It's all about teamwork! <<