Funderingar kring en egen server

Started by Salsam, July 11, 2008, 23:23:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

Hej igen! Var ni nu alla gömmer er någonstans.

Har lite funderingar på att sätta upp en egen ArmA server för Warfare. Har ett par undringar till er som kan sånt betydligt bättre än mej.
Finns det något sätt att ställa "View Rang" så att det inte blir default 500m som de allra flesta servrar tyvärr kör med?
Innebär det massa scriptande för att det ska fungera? Jag var inne på en server där man själv kunde ställa VR för både mark och luft (typ Evolution) samt low/medium/high på grafiken, inne i spelets "rull list".
Men borde inte det "spelet" finnas någonstans på min dator? har för mig det men inte hittat var alla kartorna hamnar. Iaf, går det då bara att hitta den och köra igång den själv för att det skall funka lika bra för mig?
Sista frågan är om någon har erfarenhet av att sätta upp en server nu sedan BattlEye har tillkommit? Startas det automatiskt eller är det något man måste starta igång separat för det skall aktiveras på ens server?

*pust* många frågor blir det...

Hepp!

ctrl

Jag är som sagt riktigt ringrostig när det gäller ARMA (men om det bjuds in till spelkväll med några dygns varsel så skall jag nog kunna ta mig i kragen ;) )

- View range default kan ställas för servern i någon cfg fil, enkelt och kräver inget srciptande, se nedan
- Att tillåta spelaren att göra det själv, tror jag kräver att det finns scriptat i uppdraget såsom i ex evolution
- Ja, alla uppdrag du lirat finns i C:\Documents and Settings\"din windowsanvändare"\Lokala inställningar\Application Data\ArmA\MPMissionsCache (dessa dirs är dolda som standard av windows)
- har ingen erfarenhet av battleeye

jag tror att servern tar settings från C:\Documents and Settings\"din windowsanvändare"\Mina dokument\ArmA\"din windowsanvändare"ArmAProfile...
version=1;
blood=1;
viewDistance=3200;
terrainGrid=10.000000;
volumeCD=7;
volumeFX=7;
volumeSpeech=7;
singleVoice=0;
osv....
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Ja men visst! Gärna spelkväll nästa vecka då jag har SEMESTER! Lördagskvällen är jag upptagen med Risk spelande.

Salsam

#3
Jag tror jag hittat filerna enligt din beskrivning Ctrl, dock...
Som jag förstått det skall jag lägga mapparna med de filerna i MP missions katalogen? Problemet är att mapparna med server/spelnamnen finns där men mapparna är tomma!  :'(
Rensas de själva? Har inte för mig det men de finns inga .pbo filer där (även om jag visar dolda filer)
Några tips från er?