News:

No significant change

Main Menu

Kort dokumentär om Musköbasen

Started by Horizon, October 13, 2008, 21:24:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Subroc

kan rekomendera serien "hemliga svenska rum" på svt söndagar, 19:15 har jag för mig att det går
har bland annat varit från bodens fästning samt nån minstation.

Rivvern

Mycket intressant. Har du något mer? Ska söka på hemliga rum och se om det finns något.

Horizon

Jag satte mig och kollade "hemliga rum" i söndags och blev gott besviken när de åkte ut till Väderöarna på väskusten. Det ska vara minst ett kustartilleri eller en hemlig ubåtsdocka för att Horizonten ska vara nöjd. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Hemliga rum finns på svt's "play". Skitbra!

Horizon

Såg Bodens fästning och Bohus fästning igår. Boden var ju riktigt jäkla cool, dit vill jag åka och kolla någon gång. Har aldrig förstått hur stor den fästningen faktiskt är. Skulle inte vilja vara infanterisoldat med order att inta fortet "till varje pris".

Satt och spånade lite på hur det skulle se ut om man skulle vara tvungen att försvara fästningen i dagsläget. Gissar att luftvärn och jaktflyg hade spelat en ganska stor roll då.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Andreas

Bodens fästning (som egentligen är ett flertal fort där det mest kända troligtvis är Rödbergsfortet) är en mycket imponerande skapelse! Gjorde ett besök år 2000.

Förrförra sommaren var far och jag upp till Hemsöfortet utanför Härnösand. Rekommenderas också till de med intresse för mäktiga bergskonstruktioner.
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO