News:

No significant change

Main Menu

Snabb utveckling

Started by ctrl, April 20, 2008, 17:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Ler lite extra åt detta, inte bara för att jag ser fram emot att Diamond kan förväntas erbjuda uppgradering av detta till de kärror jag flyger utan för att jag minns hur en polare hånade mig när jag visade highway in the sky mm. i en simulator för ca tio år sen... det var ju så orealistiskt!



Nu är det här, i normala kärror som vem som helst kan flyga. :D:D:D

http://www8.garmin.com/pressroom/aviation/040708.html

Glädjer mig också åt att Garmin äntligen inför flight path marker, något som konkurrenterna haft länge men som Garmin av skäl jag inte förstår, vägrat att införa.
Control
87th Stray Dogs VFW


Andreas

Är G1000 en serie med olika modeller och är det som det länkas till ovan en mjuvaruuppgradering till befintliga G1000?
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

ctrl

I princip kan man säga att G900, G950 och G1000 är samma sak.
G900 är för x-klassade kärror (Dock att Garmin inte tillåter vem som helst att installera dem, och endast i av Garmin godkända plan)
G1000 är för integrering i normalklassade plan. mao med lång certifieringprocess, väl integrerat i planet.
G950 är en OEM variant, där G950 inte är tänkt att vara lika integrerat med planet, det skall vara lättare att få tillstånd att stoppa in den i normalklassade kärror.

De här nya finesserna kommer direkt med G950, ganska snart till G900. När det kommer till G1000 beror mest på hur snabb den aktuella flygplanstillverkaren är på att godkänna det.
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Jösses vad det händer saker medans man byter blöjor och kokar välling.

Är det alltså meningen att sätta den där mackapären framför näsan och sedan visar den en virtuell bild av verkligheten framför ditt flygplan i 3D? Måste ju göra mörkerflygning till en dans om man bara håller koll på andra flygetyg och uppdaterar programvaran då och då. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

I USA kan man redan se andra flygetyg på den, vi i europa får vänta tills de gps-baserade transpondrarna blivit std (någonstans efter 2020 skulle jag gissa)

Nästa steg är nog att få delar av denna info i en hud. På experimentmarknaden börjar hud-lösningar komma ner i pris. En intressant variant som det snackas mycket om nu, är en som skickar en laserstråle framåt och som sen reflekteras på propellern för att skapa en bild åt piloten. När jag först läste om det kollade jag efter indikationer på att det var ett 1a april meddelande men det visade sig vara the real-stuff :D
Control
87th Stray Dogs VFW