News:

No significant change

Main Menu

Nytt om Black Shark

Started by Justin Case, October 15, 2007, 19:20:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Justin Case

KeyCat

Japp och det är IMO goda nyheter för oss som gillar hkp's. Mer info om DCS finns här...

http://www.digitalcombatsimulator.com

Ser verkligen fram emot en ny AH-64 sim med pilot - copilot/gunner i MP men först är det ju Ka-50 som kommer och de verkar jobba hårt på bland annat skademodellering  :)

QuoteDamage model
The damage model is based on aerodynamic and rigid contact forces where applicable. Damages to airframe components, landing gear, wheels, sensors and devices are all taken into account. Any damage will affect the helicopterââ,¬â,,¢s physical and functional properties and reposition the CG.

Ser fram emot att testa denna och hoppas att den blir så bra som det låter. Förhoppningvis är de svaga punkterna som finns i LOMAC åtgärdade i den nya DCS-serien.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Justin Case

Känns som om det här kan bli värre än Falcon, knapptryckarmässigt (bättre kanske eftersom jag gillar sånt). Det enda jag fruktar är att allt är på ryska, i Svart-hajen i alla fall...Apachen ska väl inte vara några problem!

Phlerp

QuoteThe "Apache" is planned to have front-seat / back-seat multiplayer!

Wohoo!! Detta måste vara det feature jag saknat mest sedan LB2

Rivvern_

Detta ser ju helt otroligt ut. Men.. Jag ska hålla förväntningarna på Lomac nivå. Dräggelnivån är hög iallafall.

Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC