News:

No significant change

Main Menu

Artilleri-script

Started by Swebeast, March 04, 2007, 19:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

Efter att ha testat Mr.Murray's Artillery Script i ArmA och blivit helt lyrisk har jag nu genomfört det i praktiken också; vi har systemövning på FMTS och i fredags sköt vi indirekt eld med Haubits77B.

....imorgon ska vi skjuta DIREKT eld med haubitsen....lite som att skjuta 88 i wwiionline :D

Nåja, nu till frågan. Är det något speciellt man måste tänka på när man lägger in ett script i singel player för att sedan spara det som ett multiplayer?

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Horizon

Jag är avundsjuk. Om man åtminstone kunde få se på... :-(

Ja ja, det får bli en rejäl Xerxes Yngve över den lede fi i ArmA istället. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

granQ

Swebeast.. tja du massor och inget ;)

Det bara pröva och lära sig.. har man otur kan det där scriptet med 12 "artilleri nedslag" lätt bli 24 när man prövar med en kompis. Så du prövar med ytterligare än till och det blir 36 nedslag.

Eller som hände mig en gång.. "haha, något häftigt napalm eller, som det lyser upp".. och alla andra på servern svarar "vad? jag ser ingenting".

Du få pröva, blir det problem får du visa med vad och när så kan vi hjälpa.
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

QuoteOriginally posted by Swebeast
Nåja, nu till frågan. Är det något speciellt man måste tänka på när man lägger in ett script i singel player för att sedan spara det som ett multiplayer?

Inget speciellt att tänka på för att spara det som ett MP mission men om du vill att missionet skall fungera som tänkt i MP så är där en hel del att tänka på ;)

Som granQ säger är det för mycket för att svara på såhär generellt men mest handlar det om att veta vilka kommandon som är lokala respektive globala och publicVariable kommer att bli din bästa vän.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<