News:

No significant change

Main Menu

Moab

Started by Bjoernen, March 04, 2007, 14:32:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bjoernen

Kort lätt attack spade !

Slammer87th

Posta dina GPS-koordinater här så skall vi se vad vi kan göra ;)

ft

Kommentatorn har i alla fall studerat både strategi och engelska vid "Jojje Dubya College". "You're facing all out war, and you don't want to engage your troops". Ehm. All-out men utan att ha folk på marken. Kaka. Äta eller ha kvar? Och sen, "You can't go nucelar"...

Håller de på att börja med nyspråk på andra sidan? Ruskigt i så fall!

Men har man bara en tuff brist på frisyr och kan rynka ögonbrynen manligt spelar det väl ingen roll vad dumt man kläcker ur sig. :p

Edit: "Hundreds of bombs" mot ett militärt mål kommer att döda civila, men deras MOAB kommer inte att göra det? "So powerful it can reduce a downtown area to dust". Skitbra där. Lyssnar de inte igenom hela "reportaget" innan de sänder? "It has the power to destroy an area of nine city blocks". Militära kvarter i en militär stad då?

"It is a war about disarmament, we are told, and the Americans certainly have the weapon to achieve it". Ja, låter det inte lite dumt så här några år senare och med facit i hand så säg. Inte så kul att ha fått rätt i det här fallet bara. :(

Dessutom vägde britternas Tall Boy under Vk2 1000 lbm mer än de 21000 lbm de skryter om som störst någonsin ett antal gånger i reklamspotten.

Sedan så var naturligtvis ett test med den jävla grejen det som ensamt fick Irak att kapitulera så de kunde vinna kriget och gå vidare med att förlora freden.

Så jävla dumt.

Här är samma kille som demonstrerar ett vapen jag skulle vilja ha.

http://www.youtube.com/watch?v=YjY0Us7NOns&mode=related&search=

Lär väl inte gå genom betongväggar mer än 5.56 gör, men för smidigheten får man väl offra något. Han är ett arsel även i det scenariot dock och visar glatt hur han tänker lyckas skjuta effektivt genom bilrutan. Vapnet får ju plats, så det är inga problem. Notera närbilden på när han rycker iväg skotten.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

Skönt att höra att det inte bara var jag som störde mig på speakern/provskytten. Nog för att man gillar stora explosioner och skjutvapen (för prickskytte, så äckelon inte tar mig) men han verkade ju rätt störd.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Ahem... Tall Boy? Inte röka sånt sa vi ju... ;)

Tall Boy var "bara" på 12000 lb. Det var Grand Slam som vägde 22000 lb, men bara straxt över 9000 lb var sprängämne (torpex om jag minns rätt). MOAB har väl typ 18000-19000 lb H6.

*booom* :D
Mvh  - Stefan -