News:

No significant change

Main Menu

uppgradera lite

Started by predator, October 22, 2006, 14:47:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

predator

har en fråga . skaffa precis flightsim X det nya o har inte mer än 10-15 fps i medium på det mesta 5-10 fps med allt på. vet att min dator e gammal o grå men undrar om det är lönt att uppgradera grafikort speciellt o vad det kan göra i rena fps.. mina specs

amd athlon 2500+  1 gig minne gforce 6600 gt 128mb AGP

ps kan inte ha pciexpress bara agp så gforce 7600gt e max hur mycket bättre är det gämfört med mitt 6600 ??

mvh predator aka saslam

Horizon

Kolla mina specs, jag köpte precis nytt kort (AGP) och märkte ganska stor skillnad mot innan, men då har jag också överklockat min processor från 1833 MHz till 2200 MHz. Mitt grafikkort kostade bara 1195 kronor på komplett.se men jag kan inte lova att det ger några större förbättringar i Flight Simulator. Jag ser tre tänkbara vägar:

1. Harva på med låga fps och ta bort så mkt jox som möjligt i spelet för att få det spelbart.
2. Pröva att köpa liknande kort som jag köpte och se om det ger någon förbättring.
3. Gör en större uppgradering av moderkort, cpu, minnen och grafikkort.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

JAg röstar på 3:an.. Men då kommer ju kostnaden hamna på rminst 5000:-. Spana in Kompletts uppgraderingspaket. Prisvärt.

Brat

Jag lyckades göra en ssssssssssscccccccchhhhhhMAPP (blixt och svag doft av brända saker) på min gamla rishög Athlon 2000XP, när jag hittade vad som inte funkade så var det mitt GF FX 5900XT 128Mb, sitter och väntar på ett ASUS GF 7600GS 256Mb från Dustin för 1050:- hoppas att det i alla fall inte blir sämre och att min orkar med det. Hittar banne mig inga krav på vad datorn behöver ha. Har i alla fall 1024Mb 266MHz minne. Och allt måste bli bättre än det original GF2 400 MX 64Mb som lider i denna maskin för tillfället. Hade ju hellre uppdaterat något annat för pengarna, mitt 5900 XT funkade tillfredställande. Orsaken till zappen kan ha varit överbelamrat moderkort, satte in ett PCI-SATA kort för att kunna göra backup på grabbens HD, den datorn skall in på garantiservice, och jag litar inte på att den kommer tillbaka med orörd HD, trots att man kan se smällda kondensatorer bredvid processorn. (den datorn har aldrig gått som den skulle, men nu har den bekännt färg) Min hade ju redan DVD-kort och TVkort tillsammans med nätverkskort och ljudkort, så det blev fullt i PCI raden. Har tagit bort TV-kortet (analogt som slocknar i vår) och DVDkortet som man var tvungen att köra skärmkablen genom, (iddes aldrig) Visserligen så hade grafikkortet uppfört sig lite mystiskt för ett tag sedan på den ena skärmen, och jag var tvungen att ha ut det en stund medan jag flyttade om korten så att SATA kortet fick plats. Strömmen räckte dock till har en Sweex 650skrytwatts nätdel! Ser dock inte var fasen blixten och lukten kom från trots total nedplockning! Håller andan att det skall funka med nya korte så att det inte har något att göra med nåt annat fel och det skall gå sönder också, den lilla GF2 använder ju inte extraström som de andra!
-Brat