Force on Force: Nu är det dags!!!

Started by zebra, September 21, 2006, 22:41:45

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Min minirapport:

Först och främst ett stort grattis till oss alla, inte för att vi vann (även om det också var kul) utan mer för att det i huvudtaget fungerade :) :) :)

Nu kom jag in först de sista timmarna så jag ska inte klaga på bristen på plan etc. som jag antar var bättre innan. Hur var uppdatering/fps generellt under helgen? För mig var det först helt ok i mitt fösta mission, helt olidligt i mission två (som slutade i en servercrach eller näst intill) och slutligen riktigt bra i mission tre.

Hoppar gärna på fler minivarianter av detta, gärna force on force mot Italienarna eller andra med bara två-tre victory conditions och förbud mot att bomba varandra flygbaser... sen en tidsgräns för hela scenariot på 8-10 timmar. Då skulle det tvingas bli mer organiserat med dedikerade barcaps, attack-paket med sweap-sead-strike osv.

Bådar gott inför framtiden... :)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Bax

Mycket trevligt initiativ av Zebra och Maverix. Otroligt att vi lyckades roffa åt oss en poängseger trots att vi hade mycket emot oss och antagligen hade behövt kapitulera om kriget hade fått fortsätta lite till.

+ för mig funkade tekniken klockrent. Servern hade lite uppdateringsproblem emmellanåt men i det stora hela fungerade tekniken mycket bra.
Super spännande att ha humans på andra sidan, en riktig kick faktiskt.
Att servern gick i realtid så vi hade natt och dag efter vår riktiga klocka.

- Att ha ett så stort krig under så lång tid med så få humans gjorde det svårt att möta humans.
Ingen verkar veta riktigt hur man sköter markkriget, nått gjorde iallafall Italienarna rätt eftersom dom konstant vann terräng mot oss.

En idé för att få bättre utfall kanske skulle vara att bygga vissa mindre scenarios som löper under mindre tid ( så som Control har beskrivit det ). T.ex. att man kör 18:00 till 24:00. jag tror vi kunde få betydligt fler deltagare då. Man kunde också köra flera dagar, låta servern snurra, men bara ha öppet för humans mellan vissa tider.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Tackar också Zebra och Maverix för en trevlig weekend. Känns ju synd att missa slutklämmen när Ni uppenbarligen måste ha plockat många poäng där. Kanske återkommer med en mer fyllig rapport på nosig.se vad det lider.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X